#1

UMNO MEMBUAT KERJA YANG SIA-SIA

>> Ahad, April 18, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) KE 52

JANGAN UNDI CALON BN, 
BN MENGEKALKAN KEMUNGKARAN MENENTANG HUKUM ALLAH

DOA MEMOHON TAUFIQ DARI ALLAH

"Wahai Allah, Engkaulah yang menguasai hati manusia, kami hanya membuat seruan.  Engkau bukakanlah hati pemimpin UMNO, penyokong UMNO, ahli UMNO, veteran UMNO, Ustaz/ustazah UMNO supaya menyokong perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS dan mereka melihat bahawa UMNO adalah mungkar.  Wahai Zat Yang Maha Berkuasa perkenankanlah permohonan hambamu ini. AMIN


  UMNO BERUSAHA UNTUK MENGHAPUS KEBENARAN AL-QUR'AN - KERJA SIA-SIA
Allah Taala berfirman dalam surah Al-Fiil 


Tidakkah engkau mengetahui bagaimana Tuhanmu telah melakukan kepada angkatan tentera (yang dipimpin oleh pembawa) Gajah, (yang hendak meruntuhkan Kaabah)?  Bukankah Tuhanmu telah menjadikan rancangan jahat mereka dalam keadaan yang rugi dan memusnahkan mereka? Dan Ia telah menghantarkan kepada mereka (rombongan) burung berpasukan, - Yang melontar mereka dengan batu-batu dari sejenis tanah yang dibakar keras, - Lalu Ia menjadikan mereka hancur berkecai seperti daun-daun kayu yang dimakan ulat. 
Chinese
難道你不知道你的主怎樣處治象的主人們嗎? 難道他沒有使他們的計謀 ,變成無益的嗎? 他曾派遣成群的鳥去傷他們 , 以粘土石射擊他們 , 使他們變成吃剩的乾草一樣。 
Tamil
(நபியே!) யானை(ப் படை)க் காரர்களை உம் இறைவன் என்ன செய்தான் என்பதை நீர் பார்க்கவில்லையா?அவர்களுடைய சூழ்ச்சியை அவன் பாழாக்கி விடவில்லையா?மேலும், அவர்கள் மீது பறவைகளைக் கூட்டங் கூட்டமாக அவன் அனுப்பினான்.சுடப்பட்ட சிறு கற்களை அவர்கள் மீது அவை எறிந்தன.அதனால், அவர்களை மென்று தின்னப்பட்ட வைக்கோலைப் போல் அவன் ஆக்கி விட்டான்.
(105: 1 - 5) 
 
 Dalam surah ini Allah Taala menceritakan tentang usaha seorang jeneral tentera daripada Yaman iaitu Abrahah,  Dia memiliki tentera yang handal dan kuat.  Selain daripada itu ada kekuatan gajah sebanyak 500 ekor.  Abrahah memimpin tenteranya menghala ke Mekah untuk merobohkan Kaabah.  Sampai disuatu tempat yang sudah hampir ke Mekah, Abrahah menulis surat kepada penduduk Kota Mekah.  Abrahah menyatakan hasrat kepada penduduk kota Melah bahawa kedatangannya adalah untuk meruntuhkan Kaabah.  Siapa yang berani sekat kemaraan Abrahah. Atau tinggalkan Mekah dan melihat sahaja keruntuhan Kaabah.  

     Penduduk Kota Mekah panik.  Tiada siapa yang berani menahan kemaraan Abrahah.  Penduduk Mekah lari ke bukit.  Belum sempat Abrahah  dan tenteranya sampai ke Mekah, Allah Taala menyatakan bahawa kerja yang dibuat Abraha adalah sia-sia.  Abrahah tidak sedar bahawa ada lagi kuasa yang lebih hebat iaitu kekuasaan Allah.Allah Taala mendatangkan burung sebanyak nyamuk dan membawa kuman cacar.  Bila batu beracun terkena tentera Abrahah maka terjadi penyakit cacar dan akhirnya membunuh semua tentera termasuk Abrahah sendiri.

     Abrahah adalah lambang ketakburan kuasa.  UMNO juga adalah lambang ketakburan kuasa hari ini.  UMNO berusaha untuk memadam cahaya Allah. UMNO menyesatkan umat Islam melalui 

1)  pemisahan agama dengan politik  
2) pemisahan hukum Allah dari kehidupan.  Hukum Manusia adalah tinggi, dihina hukum Allah
3)  program hiburan sehingga terjerumus kepada kelahiran anak gampang,  
4)  aktiviti kelahiran anak gampang seperti sudah berbudaya dalam masyarakat melayu
5)  pergaulan muda mudi secara bebas
6) menjauhi kehidupan daripada keberkatan Islam.   

Kesemua di atas adalah dalam protokol Yahudi.  Apco worldwide sedang menasihati UMNO mengikut kehendak protokol yahudi dan zionis.  Negara Malaysia sedang menuju kehancuran.  Fikir-fikirkan.  Wahai mereka yang mengasihi UMNO, tinggalkanlah UMNO.  Sayonara dan selamat Tinggal UMNO.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP