#1

UMNO SAJA TAK IKTIRAF NABI MUHAMMAD S.A.W sebagai "POLITICAL LEADER"

>> Ahad, Julai 18, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 128


     Allah Taala berfirman dalam Al-Qur'an


Sesungguhnya telah berlaku sebelum kamu (contoh kejadian-kejadian berdasarkan) peraturan-peraturan Allah yang tetap; oleh itu mengembaralah kamu di muka bumi, kemudian perhatikanlah bagaimana akibat orang-orang yang mendustakan (Rasul-rasul). 
Ali Imran 3:137

     Dalam ayat ini Allah Taala menyuruh umat Islam bergerak keserata bumi untuk melihat kesan yang dibuat Allah untuk mengajaran umat yang akan datang.

    Kini saya sedang berada di London.  Antara tempat yang dilawat ialah Museum Kesenian Albert.  Pergi kami ke seksyen Islam di Asia Barat.  Lihat satu seksyen takrif yang diberikan oleh Barat terhadap Nabi Muhammad saw.  Barat menyatakan bahawa

"Muhammad is a political leadar to this religious"
Muhammad adalah seorang pemimpin politik untuk agama ini"

   Kalau Barat telah memberi takrifan begini maka yang jelas menolak, hanyalah UMNO sahaja. UMNO kata Nabi Muhammad saw hanya bawa ibadah sahaja iaitu sembahyang, puasa, zakat dan haji.  Inilah kesesatan UMNO.    Wahai ahli UMNO tinggalkanlah UMNO.  Tinggalkan UMNO,  Tinggalkan UMNO.  Barat yang menentang Islam pun mengiktiraf bahawa Nabi Muhammad bukan sahaja membawa agama malahan juga suatu perjuangan untuk menegakkan kekuasaan Islam.  Kalau dah cari bukti sampai ke London, orang UMNO tak percaya lagi, aku tak tahu le.

Aku hairan kenapa orang mengaji dan belajar di England tak nak mengiktiraf Nabi Muhammad saw juga membawa kesyumulan Islam iaitu termasuk politik di dalamnya.

Kini di Leeds.  Solat maghrib 9.00 mlm waktu tempatan dan isya setengah jam kemudian.  Subuh jam 1.24 pg,,   jam 4.00 pagi dah cerah.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP