#1

UMNO PARTI BANGSA YANG SUDAH MUSNAH

>> Selasa, Julai 13, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 124

UMNO PARTI BANGSA YANG SUDAH HANCUR

     Allah Taala berfirman dalam Al-Qur'an menceritakan satu bangsa yang musnah iaitu Bani Israel.  Allah Taala berfirman dalam al-Qur'an ayat 47 surah Al-Baqarah


Wahai Bani Israil! Kenangkanlah nikmat-nikmatKu yang Aku telah kurniakan kepada kamu, dan (ingatlah) bahawasanya Aku telah melebihkan (nenek-moyang) kamu (yang taat dahulu) atas orang-orang (yang ada pada zamannya). 
Chinese
以色列的後裔啊!你們當銘記我所賜你們的恩典,並銘記我曾使你們超越世人。 
Tamil 
இஸ்ராயீலின் மக்களே! (முன்னர்) நான் உங்களுக்கு அளித்த என்னுடைய அருட் கொடையையும், உலகோர் யாவரையும் விட உங்களை மேன்மைப்படுத்தினேன் என்பதையும் நினைவு கூறுங்கள்.



    Allah Taala memberi nikmat kepada Bani Israel.  Segala-galanya diperolehi oleh mereka.  Akan tetapi mereka iaitu Bani Israel yang memperolehi nikmat Allah telah

1)   Lawan Rasul mereka
2)   Mengubah Kitab Taurat
3)   Memiliki Sikap sombong
4)   Menggunakan ulama untuk kepentingan perjuangan Bani Israel
5)   Bertanyakan kepada Rasul mereka dengan pelbagai pertanyaan
6)   Menyusahkan Rasul mereka
7)  Bersikap keras terhadap agama yang dibawa oleh Rasul mereka
8)   Firaun adalah penguasan dari kalangan yang Bani Israel yang zalim

     Inilah perjuangan UMNO kini.  UMNO


1)     lawan Rasul, Nabi Muhammad saw.  Nabi Muhammad saw membawa politik Islam.  UMNO bawa politik sekular.  Kalau dengan hujah ini sahaja sudah cukup untuk meninggalkan UMNO.

2)   UMNO kata dia berjuang bangsa.  Felda, Felcra, Perlop, Projek Tanah Pinggir - kenapa dah 50 tahun dikerjakan tanah yang diberikan itu geran tanah tak dapat?  UMNO dah korup.  Tidak lain nak guna peneroka untuk memenangkan UMNO dalam pilihanraya.  Peneroka diugut.  Kalau tak pangkah BN-UMNO akan disingkirkan dari jadi peneroka.  Inilah kerja UMNO-BN.

Undi kaum cina sangat berharga.  Walau tentang BN-UMNO, mereka tetap dapat bantuan.  Contoh SRJK (c) di RASA, Hulu Selangor.


   Wahai ahli UMNO, idak ke nak tinggalkan UMNO tu.  Undi kamu sudah tidak berharga.  Tinggalkan UMNO,  Tinggalkan UMNO,  Tinggalkan UMNO.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP