#1

UMNO-BN CERITA SAJA NAK MAJU TAPI TERUS TIPU RAKYAT

>> Sabtu, Julai 24, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 134

UMNO-BN CERITA SAJA NAK MAJU TAPI TERUS TIPU RAKYAT

     Lawatan saya selama hampir 5 hari ke UK membawa banyak makna dalam kehidupan berpolitik Malaysia berbanding dengan Britain.  Di Britain

1)  Di Britain, kebajikan rakyat letak no. 1.  Malaysia kebajikan rakyat tiada.

2)  Di Britain, yuran Persekolahan percuma.  Malaysia berbayar RM70 setahun

3)  Di Britain, pengangkutan awam kelas pertama, rakyat Britain sangat suka kepada pengangkutan awam berbanding dengan pengangkutan sendiri.  Malaysia pengangkutan awam dibenci rakyat.  Perkhidmatan pengangkutan awam penuh dengan rasuah.  Pemeriksaan JPJ penuh dengan rasuah?

4)  Di Britain Tanda halaju jelas untuk keselamatan jalanraya.  Polis tembak pemandu laju secara terbuka dan diberitahu bahawa polis sedang membuat tembakan halaju 100 meter di hadapan. Itu sebab di Britain tiada saman halaju.  Pemikiran berbeza dengan Malaysia, polis tembak halaju dalam semak samun. Macam orang mencuri.  Ada nilaian saman jutaan ringgit di Malaysia.  Malaysia jadikan saman polis satu pendapatan yang diperas dari rakyat.  Ini kerja pemimpin UMNO.  Tolak UMNO.

5)   Di Britain ada wang kebajikan untuk rakyat.  Hampir setiap rakyat mendapatnya.  Jumlah adalah 1,400 paun sterling.  Ada rumah flat lagi.  Di Malaysia semua duit perolehan negara di sapu oleh pemimpin UMNO. Rakyat dapat apa?  Negeri yang di perintah UMNO, KRONI UMNO sahaja yang dapat.


Ini yang sedang diusahakan oleh Negeri Pakatan Rakyat.  Oleh yang demikian rakyat mesti sokong PR (PAS. DAP DAN KEADILAN).  


Lain-lain contoh banyak.  Boleh sahaja ditiru oleh Pakatan Rakyat, macamana Britain jaga rakyat dia dengan usaha peringkat negara.  Parti Buruh di Britain kalah kerana tak jaga kebajikan rakyat.

3 komen:

Tanpa Nama,  24 Julai 2010 pada 8:05 PTG  

x tgk ke hutang negara britain byk mana?? lol.

Lan,  25 Julai 2010 pada 12:37 PTG  

tanpa nama,itu tahu ke berapa hutang britain? Patut tengok le kerajaan Malaysia yang boros dan membazir wang utk kroni dan mungkin utk tanpa nama.Hutang mana2 pun ada tetapi kalau pandai urus dan tadbir x jadi masalah. UMNO-BN x pandai tadbir itu sebab subsidi pun ditarik balik.INI lagi lol.

Unknown 29 Julai 2010 pada 9:53 PG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP