#1

UMNO BERBEKAL DENGAN AKHLAK BURUK MENTADBIR NEGARA

>> Jumaat, Julai 02, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) KE 116

UMNO BERBEKAL DENGAN AKHLAK BURUK MENTADBIR NEGARA

   Allah taala berfirman dalam surah Yusuf ayat 4 dan 5.



(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku".
Chinese
當時優素福對他父親說:「我的父親啊!我確已夢見十一顆星和太陽、月亮,我夢 見他們向我鞠躬。」 
Tamil
யூஸுஃப் தம் தந்தையாரிடம்; "என் அருமைத் தந்தையே! பதினோரு நட்சத்திரங்களும், சூரியனும், சந்திரனும் - (இவை யாவும்) எனக்குச் சிரம் பணிவதை மெய்யாகவே (கனவில்) நான் கண்டேன்" என்று கூறியபொழுது.
 
 
Bapanya berkata:" Wahai anakku! Janganlah engkau ceritakan mimpimu kepada saudara-saudaramu, kerana aku khuatir mereka akan menjalankan sesuatu rancangan jahat terhadapmu. Sesungguhnya syaitan adalah musuh yang nyata bagi manusia.
Chinese
他說:「我的孩子啊!你不要把你的夢告訴你的哥哥們,以免他們謀害你;惡魔確 是人類公開的仇敵。」 
Tamil 
"என் அருமை மகனே! உமது கனவை உன் சகோதரர்களிடம் சொல்லிக் காட்ட வேண்டாம்; (அவ்வாறு செய்தால்) அவர்கள், உனக்கு(த் தீங்கிழைக்க) சதி செய்வார்கள்; ஏனெனில் (அவ்வாறு சதி செய்யத் தூண்டும்) ஷைத்தான், நிச்சயமாக மனிதனுக்குப் பகிரங்க விரோதியாக இருக்கின்றான்.
 
 
     Dalam ayat ini Allah Taala mengkishkan betapa kemuliaan akan diberikan Allah kepada Nabi Yusuf.  Beliau akan diangkat menjadi Nabi dan Rasul.  Menjadi Nabi dan Rasul bermakna memiliki akhlak yang mulia.  Allah Taala membekali Nabi Yusuf dengan kemuliaan akhlak untuk mentadbir negara Mesir.

     Berbeza dengan UMNO, akhlak pemimpin UMNO buruk dan keji.  UMNO adalah perasuah no 1 negara.  Bukan UMNO kalau tak rasuah.  UMNO adalah beramal dengan akhlak yang buruk

1)     Skandal dengan perempuan (pemimpin UMNO dengan artis)
2)     Skandal dengan bini orang (YB sama YB di selangor zaman Khir Toyo)
3)     Rampasan Kuasa di Perak
4)     Ambil royalti minyak di Terengganu (1999-2004)  dan Kelantan (2009)

dan banyak lagi.  Inilah pemimpin UMNO.  Kepada ahli dan pemimpin UMNO akhlak buruk kamu akan menjahanamkan negara menuju kehancuran.  Ikutilah Nabi Muhammad yang dibekali dengan akhlak mulia dalam mentadbir Madinah.  Di Madinah sifar rasuah.  Di Madinah sifar rampasan kuasa dan lain-lain.  Kesemuanya dijaga dengan syariat Allah.  Tinggalkanlah UMNO.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP