#1

UMNO MENYESATKAN MANUSIA MELALUI POLITIK

>> Khamis, Julai 29, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 136

DULU TAK BOLEH AKTIF POLITIK - SEKARANG BOLEH
BUKTI UMNO SEMAKIN LEMAH

   Inilah kesesatan UMNO. Dulu melarang cikgu aktif politik.  UMNO letak satu doktrin bahawa politik hendaklah dipisahkan daripada kehidupan.  Inilah kejahatan UMNO.

    Hari ini UMNO kata cikgu boleh aktif politik.  Guru UMNO berpolitik tak tukar tempat kerja.  Apa jadi dengan guru yang cenderung dengan Pakatan Rakyat.  Maka Guru ini akan ditukar ke Sabah, Serawak dan lain-lain tempat.

    Guru yang sokong UMNO terus naik pangkat.  Guru yang sokong PR belum tentu.  Inilah kejahatan UMNO yang mesti diberhentikan.  Macamana nak memberhentikan kezaliman UMNO, tak de jalan lain orang melayu mesti bersatu tidak mengundi calon UMNO dalam pilihanraya ke 13.  Bila UMNO bukan lagi memerintah maka akta zalim ISA, OSA, KRONI DAN RASUAH akan dihapuskan.

    Undi UMNO bermakna orang Melayu merela dirinya dizalimi oleh sistem politik UMNO.  Maka jangan undi lagi calon UMNO dalam pilihanraya ke 13.

    Negeri yang diperintah oleh PR berusaha untuk mengembalikan kekayaan negeri kepada rakyat.  Contoh Negeri Selangor

Tabung Anak Kelahiran Selangor
yang mendapat faedah 13,424 orang atau jumlah perbelanjaan RM 1.3 billion

Air Percuma 20 meter kubik
yang mendapat faedah seramai 3.343 billion atau jumlah perbelanjaan RM0.234 billion

Inilah contoh bila berubah pemerintahan negeri. Maka orang Melayu mesti mengundi calon dari PR (Pas, Keadilan dan DAP) supaya kekayaan negeri segera dapat dimanfaatkan oleh rakyat.

      UMNO pasal apa tak boleh buat sebab UMNO kayakan kroni sahaja dan lupakan rakyat yang mengundinya.  Negeri mana yang UMNO perintah dapat air percuma 20 meter kubik?  Negeri yang UMNO perintah yang manakah dapat wang kelahiran anak baru peringkat negeri?  UMNO tak bagi apa-apa pada rakyat yang mengundinya.  Mahukah anda mengundi lagi calon UMNO?

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP