#1

UMNO TIRU FIRAUN SIRI 2 - UMNO-BN ZALIMI RAKYAT

>> Jumaat, September 24, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU 167




UMNO MENZALIMI RAKYAT

     Sifat zalim fir'aun dengan menindas rakyat hampir ratusan tahun lamanya.  Hamka ketika mengupas surah Al-Baqarah ayat 50


Dan (kenangkanlah) ketika kami belahkan laut (Merah) untuk kamu lalui (kerana melarikan diri dari angkara Firaun), maka Kami selamatkan kamu dan Kami tenggelamkan Firaun bersama-sama tenteranya, sedang kamu semua menyaksikannya.


      Kezaliman Fir'aun terhadap rakyat Mesir adalah sangat jelas.  Kezaliman Fir'aun itu sehinggakan rakyat takut untuk hidup.  Apabila Nabi Musa meminta rakyat Mesir bangkit untuk menentang Fir'aun rakyat mesir menjawab "Pergilah kamu dengan Tuhan kamu berperang, kami hendak membaca Taurat".   Dunia perhambaan rakyat adalah budaya pemerintahan Fir'aun.

    Datang pertolongan Allah dengan Allah membelah laut merah untuk Nabi Musa dan pengikutnya yang mahu membebaskan diri daripada perhambaan Fir'aun.  Bagitulah Allah Taala menyelamatkan Nabi Musa dengan pengikutnya sampaikan Allah membelah laut merah.

     Inilah yang sedang berlaku dalam negara hari ini.  UMNO-BN sedang melaksanakan perhambaan kepada rakyat.  UMNO-BN tekan rakyat dengan kenaikan harga barang, memeras rakyat.  Dijangkakan kalau tidak dibuat demikian maka negara akan bangkrap tahun 2019.  Kenapa negara bangkrap?  Bukankah angkara pemimpin yang korup?  Bukankah angkara pemimpin yang tidak amanah?

     Hari ini negara Malaysia sudah tiada kebajikan.  Setiap hari rakyat terus ditekan dan diperas.  UMNO-BN terus menzalimi rakyat.  Jangan jadi budak suruhan UMNO-BN.  Jauhi UMNO-BN kerana UMNO-BN terus menzalimi rakyat.  Jangan undi calon UMNO-BN dalam Pilihanraya Umum 13.

    UNDILAH CALON PAKATAN RAKYAT (PAS, DAP, PKR) DALAM PILIHANRAYA UMUM 13 UNTUK KESEJAHTERAAN HIDUP RAKYAT.  BEBASKANLAH DIRI ANDA. JADILAH RAKYAT YANG BAIK SEPERTI PENGIKUT NABI MUSA YANG MAHU MEMBEBASKAN DIRI DARI KEZALIMAN FIR'AUN.  

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP