#1

UMNO TIRU FIRAUN SIRI 1

>> Khamis, September 23, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU 166



UMNO MENCONTOHI FIRAUN

     Dalam Al-Qur'an perkataan Faiauna, Fir'aunu diulang oleh Allah Taala sebanyak 74 kali dalam pelbagai surah.  Allah taala menceritakan keburukan Fir'aun.  Nabi yang diutus kepada Fir'aun ialah Nabi Musa alaihissalam. Nabi Musa oleh kerana cabaran yang dihadapinya hebat maka termasuklah Nabi Musa  dalam senarai pendek nabi ulul azmi.

    Sifat Fir'aun terkenal dengan sifat zalim.  Fir'aun membuat satu akta bunuh semua kanak-kanak lelaki. yang di benarkan hidup adalah perempuan dan anak perempuan. Ini diceritakan Allah dalam surah Al-Baqarah ayat 49.



Dan (kenangkanlah) ketika Kami selamatkan kamu dari Firaun dan orang-orangnya, yang sentiasa menyeksa kamu dengan seksa yang seburuk-buruknya; mereka menyembelih anak-anak lelaki kamu dan membiarkan hidup anak-anak perempuan kamu; sedang kejadian yang demikian itu mengandungi bala bencana dan cubaan yang besar dari Tuhan kamu.

Dalam kesibukan Fir'aun menyekat kemaraan lelaki yang akan meruntuhkan kerajaan Fir'aun maka Ibu Nabi Musa melahirkan Nabi Musa.  Terlupa Fir;aun bahawa dirinya sendiri dijadikan oleh Allah.  Lalu Allah Taala menyelamatkan Nabi Musa dengan meletakkan Nabi Musa di sisi Fir'aun.

    Zaman fir'aun akta bunuh kanak-kanak.  UMNO buat akta zalim dengan bermacam nama. Antara yang terkenal ialah ISA.  Yang nak meruntuhkan kezaliman akan di ISAkan oleh UMNO.  Bukankah UMNO meniru Fir'aun.

Jauhi UMNO kerana UMNO tiru fiir'aun yang zalim. Jangan undi calon UMNO dalam PRU 13.  UMNO zalim.  Siapa sokong pemerintah zalim, ia juga zalim.

UNDILAH CALON PAKATAN RAKYAT (PAS, DAP, PKR) DALAM PRU 13 UNTUK KESEJAHTERAAN HIDUP RAKYAT

1 komen:

sham 23 September 2010 pada 7:42 PG  

Assalamualaikum, Ulasan yang baik. Saya copy catatan Ustaz untuk blog saya. Harap ustaz dapat la add blog anakkas@blogspot.com

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP