#1

SIRI 3 - UMNO=FIR'AUN - PERCAYA PADA BENDA

>> Sabtu, September 25, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU168



UMNO=FIR'AUN PERCAYA KEPADA BENDA

Allah Taala berfirman dalam Al-Imran ayat 11


(Keadaan orang-orang kafir itu) sama seperti keadaan kaum Firaun, dan orang-orang yang terdahulu dari mereka; mereka mendustakan ayat-ayat keterangan Kami, lalu Allah menyeksa mereka disebabkan dosa-dosa mereka. Dan (ingatlah), Allah Maha berat azab seksaNya.


    Perbincangan yang panjang lebar telah dibuat oleh HAMKA. Bahawa Fir'aun itu hanya percaya kepada benda dan kebendaan.  Nilai kebendaan pada Fir'aun adalah sangat tinggi.  Allah Taala menceritakan yang sebelum Fir'aun begitu. Maka yang selepas Fir'aun pun begitu juga.  Tidak hairan fahaman kebendaan juga ada dalam UMNO

    Fahaman kebendaan mempunyai kecenderungan untuk menolak apa yang di bawa oleh para Rasul.  Begitulah yang berlaku pada Fir'aun.  Fir'aun menolak seruan Nabi Musa.  UMNO juga mempunyai tabiat yang sama kerana UMNO menolak seruan Nabi Muhammad saw.  Nabi Muhammad saw membina negara berdasarkan Al-Qur'an dan Sunnah, UMNO tak mahu.

    Disediakan azab oleh Allah sesiapa yang tidak mahu ikut ajaran Rasul Allah.  Jauhi UMNO kerana UMNO bertabiat dengan tabiat benda.  UMNO hanya percaya dengan angka dan menolak taqdir Allah.  UMNO hanya percaya dengan projek dan menolak bahawa kehidupan boleh berlaku dengan baik tanpa projek.  UMNO hanya percaya dengan mata benda sedang di sana ada taqdir Allah yang menentukan segala-galanya.  Mereka yang menolak Al-Qur'an dan Sunnah telah bersyirik dengan Allah.  Orang yang bersyirik segala amalannya di tolak Allah.

    Jauhi UMNO dan jangan undi calon UMNO dalam PRU 13.  UMNO mengamalkan faham kebendaan yang tinggi sehingga menolak Al-Qur'an dan Sunnah.

    UNDILAH CALON DARI PAS, PKR DAN DAP UNTUK KESEJAHTERAAN HIDUP BERAGAMA.  TUMBANGKAN UMNO-BN DALAM PRU 13

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP