#1

UMNO TERUS MEMBERI ALASAN - TAK NAK ISLAM, TERUSKAN AGENDA KEKEJIAN

>> Isnin, Mac 29, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN KEMAYU (UMNO) KE 32

UMNO TERUS BERALASAN -TIDAK MAHU KEPADA ISLAM, TERUSKAN AGENDA AMALAN KEKEJIAN


FIRMAN ALLAH TAALA DALAM SURAH AL-BAQARAH 268



Syaitan itu menjanjikan (menakut-nakutkan) kamu dengan kemiskinan dan kepapaan, dan ia menyuruh kamu melakukan perbuatan yang keji ; sedang Allah menjanjikan kamu (dengan) keampunan daripadaNya serta kelebihan kurniaNya. Dan (ingatlah), Allah Maha Luas limpah rahmatNya, lagi sentiasa Meliputi PengetahuanNya. 
Chinese
惡魔以貧乏恐嚇你們,以醜事命令你們;真主卻應許你們赦宥和恩惠。真主是寬大 的,是全知的。 
Tamil 
(தான தர்மங்கள் செய்வதினால்) வறுமை (உண்டாகிவிடும் என்று அதைக்) கொண்டு உங்களை ஷைத்தான் பயமுறுத்துகிறான்.; ஒழுக்கமில்லாச் செயல்களைச் செய்யுமாறும் உங்களை ஏவுகிறான்;. ஆனால் அல்லாஹ்வோ, (நீங்கள் தான தருமங்கள் செய்தால்) தன்னிடமிருந்து மன்னிப்பும், (அருளும், பொருளும்) மிக்க செல்வமும் (கிடைக்கும் என்று) வாக்களிக்கின்றான்;. நிச்சயமாக அல்லாஹ் விசாலமான (கொடையுடைய)வன்; யாவற்றையும் நன்கறிபவன்.
Al Baqarah:268
   

Hampir 52 tahun UMNO diberikan kuasa oleh Allah untuk menegakkan Islam di Malaysia tetapi UMNO kekal dengan pelbagai alasan untuk tidak mahu menegakkan Islam.  Antara alasan yang di berikan UMNO

     hudud 
Malaysia ada masyarakat majmuk, hukum Allah tak sesuai tak cukup batu nak melaksanakan hukuman rejam hukum potong tangan maka akan makan sup tangan tiada pasaran kerja kerana tangan orang di Malaysia dipotong
  
     ekonomi Islam
terus mengamalkan ekonomi riba tiada pelabur asing

     bertudung 
hanya sesuai dipadang pasir nafsu orang Arab tak dapat di kawal, maka perempuan Arab bertudung

     rasuah 
UMNO kata ini duit kopi.  Amalan Islam rasuah haram

   Maka berdasarkan alasan ini UMNO terus dibisikkan oleh syaitan yang mahu supaya manusia terus melakukan kekejian kepada Allah.  Syaitan mahu supaya manusia terus melaksanakan agenda menentang hukum Allah dan segala peraturanNya.  Dan kadang-kadang syaitan menunjukkan bahawa kekejian itu baik dan bergemerlapan terang disinari cahaya. Inilah intisari ayat Al-Qur'an diatas.  Syaitan akan terus berusaha untuk menyesatkan manusia walau dengan apa cara sekalipun.

     Wahai ahli UMNO sedarkah anda disesatkan oleh UMNO dengan hujah akal yang tidak berteraskan AL-QUR'AN.  UMNO akan terus menggunakan hujah akal dan sama sekali menolak hujah Al-Qur'an.

     Sedangkan Al-Qur'an dengan jelas mengajak kepada keampunan dan rahmat Allah.  Bila nak laksana Islam maka datang syaitan menunjukkan kesusahan.  Manusia UMNO  tidak mahu kepada kesusahan walaupun disitu dinyatakan Allah memperolehi rahmat dari Allah.

      Kalau dalam melihat contoh maka cukup banyak contoh yang UMNO boleh dapat dari negeri Pakatan Rakyat (PR).  Terbaru ialah macamana Kelantan melaksanakan Konsert Jom Heboh yang memisahkan pergaulan bebas (pisah penonton L dan P).  Perkara ini pada TV Prima tidak ada masalah kepada mereka.  Penonton pun akan lebih selesa.  Jelas apabila mahu dilaksanakan Islam rakyat akan patuh.

     Contoh di Kelantan yang terbaru ini untuk perkara yang sangat sensitif boleh dilaksanakan secara Islam., .  UMNO jelas tak nak Islam kerana tidak boleh memuaskan hawa nafsu.  Banyak alasan dikemukakan.  Wahai orang UMNO udah le.  Tukar yob dan yong.  Jangan sokong UMNO.  Sokong UMNO bawa padah kerana anda menyokong segala alasan UMNO tak nak Islam.  Fikir-fikirkan.

(contoh rujuk laporan harakahdaily.net "Jom Heboh : Format asing penonton tiada masalah)

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP