#1

PEMIMPIN UMNO TIDAK HIRAU FATWA MAJLIS FATWA KEBANGSAAN LARANGAN HARAM BERTAFAKUR DI DEPAN TUGU NEGARA

>> Sabtu, Mac 13, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 16

PEMIMPIN UMNO TIDAK HIRAU FATWA MAJLIS FATWA KEBANGSAAN LARANGAN HARAM BERTAFAKUR DI DEPAN TUGU 


Surah Al-Ikhlas


Katakan (Wahai Muhammad) bahawa Allah itu Esa. Allah tempat bergantung.Dia tidak beranak dan diperanakkan.  Dan tiada satupun yang menyamai kekuasaan Allah"

     Pemimpin UMNO terutama Presiden UMNO yang jelas tidak komited dengan Islam.  Bertafakkur dihadapan tugu adalah seperti membuat sembahan terhadap patung.  Islam dengan jelas membuat larangan tersebut.  Bertafakur dihadapan tugu jelas kesyirikan terhadap Allah yang dilakukan oleh Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri Malaysia.  Dosa syirik adalah dosa yang tidak diampunkan oleh Allah.  Nas tentang syirik ini ada didalam Al-Qur'an dan Hadis Nabi Muhammad saw.  Hampir semua Perdana Menteri Malaysia juga  merangkap Presiden UMNO mengkalungkan bunga dan bertafakkur dihadapan tugu negara. 

      Bekas Perdana Menteri Abdullah Badawi sempena Hari Pahlawan pada 31/7/07 melakukan perbuatan syirik ini.  Begitu juga dengan Perdana Menteri Najib juga mengkalungkan bunga dan bertafakkur dihadapan tugu negara sebaik sahaja mengajdi PM.

      Maka oleh kerana keharamannya maka Majlis Fatwa Kebangsaan telah mengezetkan fatwa pengharaman tafakkur di hadapan tugu negara. Namun para Pemimpin UMNO telah tidak mengikuti fatwa ini.  Pun begitu semua mufti masih lagi ikut telunjuk Presiden UMNO walau ia telah melakukan perbuatan syirik.Yang lebih parah masih ada lagi orang Melayu UMNO yang mengikuti Presiden UMNO yang sudah jelas melakukan dosa besar.  Apakah pemimpin begini wahai orang Melayu UMNO yang kamu nak ikut?  Pemimpin yang membuat perbuatan syirik dan dosa besar.

     Orang Melayu UMNO berhujah bahawa Presiden UMNO berbuat demikian adalah sebahagian dari perbuatan yang tidak ada kaitan dengan agama.  Begitulah kesesatan UMNO.  Dalam Islam tidak ada yang terpisah.  Semuanya akan dihitung dan diberi balasan oleh Allah. 

    Maka wahai orang UMNO keluarlah dari parti kamu yang menentang Allah.  Selamatkanlah diri kamu.  Jangan ikut pemimpin yang akan membawa kamu ke neraka.  Oleh yang demikian jangan undi mana-mana calon yang bertanding atas tiket BN kerana mereka sesat lagi menyesatkan.  Fikir-fikirkan. 

1 komen:

Tanpa Nama,  30 Mac 2010 pada 11:25 PTG  

cetek pemikiran......

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP