#1

UMNO MEMBIARKAN GEJALA AKHLAK BERLELUASA

>> Khamis, Mac 18, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) KE 21

UMNO MEMBIARKAN GEJALA AKHLAK BERLELUASA

FIRMAN ALLAH DALAM SURAH AL-IMRAN 104


DAN HENDAKLAH ADA DI KALANGAN KAMU SUATU GOLONGAN YANG MENYERU KEPADA KEBAIKAN, MENYERU YANG MA'RUF DAN MENCEGAH KEMUNGKARAN, MAKA ITULAH GOLONGAN YANG MEMPEROLEHI KEJAYAAN
Chinese
你們中當有一部分人,導人於至善,並勸善戒惡;這等人,確是成功的。 
Tamil 
மேலும், (மக்களை) நன்மையின் பக்கம் அழைப்பவர்களாகவும், நல்லதைக் கொண்டு (மக்களை) ஏவுபவர்களாகவும் தீயதிலிருந்து (மக்களை) விலக்குபவர்களாகவும் உங்களிலிருந்து ஒரு கூட்டத்தார் இருக்கட்டும் - இன்னும் அவர்களே வெற்றி பெற்றோராவர்.
Surah Al Imran (ayat 104)


     UMNO membiarkan gejala akhlak berleluasa tanpa ada suatu dasar yang jelas untuk menyekatnya.  Malahan sekiranya gejala akhlak itu ada kaitan dengan kepimpinan UMNO ia dibiarkan.  Dibawah jelas statistik gejala yang mendapat perlindungan daripada UMNO-BN.  Antaranya

1)     Dr Mashitah Menteri UMNO mengeluarkan kaedah bagi janda mencari rezeki maka dibenarkan melakukan penzinaan.  Ini adalah sangat bertentangan dengan kehendak Islam.  Allah Taala dengan jelas menyebutkan dalam surah Al Isra


Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).     Surah Al Isra (ayat 32)


2)    Parlimen Malaysia mengeluarkan statistik bahawa anak luar nikah 1997-2008 ialah seramai 250,000.  Ini tidak termasuk yang dijumpai mati ditali air, dalam jamban, tepi tong sampah.  Apabila ditanya kepada Menteri Wanita apa tindakan maka dicadangkan tindakannya ialah kaunseling.  Inilah cadangan daripada pemimpin UMNO.  Dalam Islam sudah jelas hukum Allah sahaja yang dapat mengekang hawa nafsu sarakah manusia.  Dalam Islam hukum hudud zina bagi yang sudah kahwin direjam sampai mati dan masih bujang disebat 100 kali.  Islam telah membuktikan bahawa dengan menjalankan hukum Allah maka kes zina berada pada tahap yang sangat rendah.  Sepuluh tahun Nabi Muhammad saw di Madinah kes zina selama 10 tahun adalah 3 kes dan dihukum berdasarkan hukum hudud.  Anak luar nikah 1 shj. Inilah kesan baik hukum Allah.

3)  Kes penangkapan penyanyi di kelab Zauk, K.L. pada  27 Feb 2005.  Riuh 1 dunia.  Akhirnya penyanyi tersebut dilepaskan oleh JAWI bersama dengan 100 orang remaja.  Tiada tindakan yang jelas.  Tiada tindakan yang jelas ini menyebabkan tersuburnya budaya keruntuhan akhlak di kalangan remaja. 

4)   Gejala dadah - Islam mengharamkan arak.  Pengharaman ini jelas menyelamatkan manusia.  Tetapi dasar ini tidak digunapakai oleh UMNO.

5)   rempit.  Rempit tidak berdiri sendiri.  Tetapi ia adalah suatu budaya yang terdiri daripada beberapa budaya lain seperti pertaruhan dan perjudian, budaya perempuan dan lain-lain.  Islam dengan jelas mencegah semua perbuatan yang tidak menurut norma kehidupan manusia.  UMNO mengiktiraf rempit dengan tidak ada sebarang penguatkuasa yang jelas.  Malahan pihak keselamatan turut takut dengan budaya mat rempit.

6) gejala dedah - Islam menyuruh menutup aurat.  Ayat jelas dalam surah An-Nur 31-33.  Namun UMNO sekali lagi tidak memakai dan menurut kehendak Allah.  Isteri Pemimpin UMNO sendiri tidak menutup aurat-macamana.? UMNO kata ini adalah hak peribadi.  Isteri pemimpin UMNO tidak ada daya mematuhi suruhan Allah.

7)   gejala arak-Malaysia adalah antara pengeluar arak terbesar.  Anak mantan PM (Bekas Presiden UMNO) membeli kilang arak terbesar di Filipina.  Macamana orang UMNO masih sokong lagi UMNO?  Siapa dia,  orang UMNO kena cari le!!

Cukuplah tujuh perkara gejala yang UMNO mendiamkan diri.  Abang, kakak, adik, yong dan yob moh le berubah.  Tinggalkan UMNO!!! Dalam pilihanraya ke 13 abang, kakak, adik, yong dan yon jangan le pangkah BN-UMNO.  Pangkah deme maknya kita benarkan gejala ini berleluasa.  UNDI PAKATAN RAKYAT.  Anda boleh mengubahnya.  Hanya memangkah diatas 1 petak pada sehelai kertas.  

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP