#1

UMNO IKUT APCO-YAHUDI - SIFAT YAHUDI LANGGAR LARANGAN

>> Selasa, Mei 04, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 69

UMNO AKAN TERUS MELANGGAR LARANGAN - SIFAT YAHUDI DALAM AL-QUR'AN

Allah taala berfirman dalam Al-Qur'an surah Al-Baqarah ayat 65


Dan sesungguhnya kamu telah mengetahui (bagaimana buruknya akibat) orang-orang di antara kamu yang melanggar (larangan) pada hari Sabtu, lalu Kami berfirman kepada mereka: "Jadilah kamu kera yang hina". 
Chinese
你們確已認識你們中有些人,在安息日超越法度,故我對他們說:「你們變成卑賤的 猿猴吧。」 
Tamil 
உங்க(ள் முன்னோர்க)ளிலிருந்து சனிக்கிழமையன்று (மீன் பிடிக்கக் கூடாது என்ற) வரம்பை மீறியவர்களைப்பற்றி நீங்கள் உறுதியாக அறிவீர்கள். அதனால் அவர்களை நோக்கி "சிறுமையடைந்த குரங்குகளாகி விடுங்கள்" என்று கூறினோம். (2:65)
 

Allah Taala dalam ayat jelas menceritakan kepada seluruh manusia sifat yahudi iaitu suka melanggar larangan.  Terdahulu daripada itu Allah mengisahkan bagaimana Yahudi mengambil janji setia dengan Allah.  Namun larangan Hari Sabtu terus dilanggar oleh Yahudi.

Allah Taala melarang yahudi daripada mengail ikan pada hari Sabtu.  Yahudi datang pada hari Jumaat ikan tiada timbul.  Begitu juga ikan pada hari Ahad dan lain-lain.  Paling banyak ikan akan timbul ialah pada hari Sabtu.  Sedangkan hari Sabtu adalah hari yang dilarang untuk mengail ikan.  Lalu Yahudi mula berfikir untuk melanggar larangan Allah terhadap mereka.  Inilah yahudi sentiasa berfikir untuk melanggar perintah Allah.  Mereka bukan berfikir untuk mengikut perintah Allah.  Fenomena inilah yang sedang melanda UMNO.  Mereka berfikir bagaimana perintah Allah mahu terus dilanggar.

Yahudi mengemukakan cadangan.  Cadangan jahat yahudi ialah mereka memasang pukat pada hari Jumaat dan mengangkat pukat pada hari Ahad.  Pada tanggapan yahudi bahawa mereka tidak melanggar larangan Allah. Yahudi itu sebenarnya menipu dirinya sendiri.

Ada 2 perkara penting dalam pengkisahan ini

1)     Yahudi bangsa melanggar larangan. 
2)     Yahudi akan sanggup buat apa sahaja asalkan matlamat mereka tercapai sehingga sanggup berbohong

Inilah budaya yang sedang melanda dalam UMNO dan kerajaan UMNO-BN.  UMNO sedia melanggar perintah Allah untuk mencapai sesuatu tujuan.  Contoh kes bunuh adik Aminurrashid

1)      Polis kata mereka menembak penyamun - bohong (kaedah Yahudi)
2)     Polis tembak pemandu kereta dari belakang yang keretanya bergerak kehadapan - buat apa shj
3)      Polis yang menembak hanya ditukar tempat kerja bukan gantung kerja - membela pelaku mungkar (cara yahudi)
4)     Polis yang siasat polis.  Tiada ketelusan.  Semasa As-Syahid Ustaz Ibrahim Libya di tembak sehingga mati suatu kertas putih dibentang dan dibahaskan dalam Parlimen.  Sekarang tidak ada lagi. UMNO-APCO-BN takut kalau berlaku perbahasan di Parlimen.

Ini baru satu kes.  Kita sudah melihat tempangnya sistem yang ada.  Belum lagi rasuah dalam pilihanraya, komisyen beli barang, Menteri rasuah dikatakan tak rasuah walau terima rasuah, pemimpin UMNO-BN tunggang arak dan macam-macam lagi.  Kesemua ini adalah jejak langkah Yahudi.  Oooi orang UMNO tinggalkanlah UMNO yang dinasihati Yahudi.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP