#1

UMNO AMBIL NASIHAT DARI BANGSA (APCO) YANG DIKUTUK ALLAH

>> Sabtu, Mei 08, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 73

UMNO AMBIL NASIHAT DARI BANGSA (APCO-YAHUDI) YANG DIKUTUK ALLAH


Allah Taala berfirman dalam Al Qur'an surah al Fatihah ayat 7


Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat. 
Chinese
你 所祐助者的路,不是受譴怒者的路,也不是迷誤者的路。 
Tamil 
(அது) உன் கோபத்துக்கு ஆளானோர் வழியுமல்ல, நெறி தவறியோர் வழியுமல்ல.  (1:7)
 

     Dalam ayat ini Allah Taala dengan jelas menyebut kalimat al-Maghdub.  Kalimat ini adalah kalimah yang membawa makna golongan yang dimurkai Allah.  Seluruh ahli tafsir menyatakan bahawa golongan ini ialah bangsa Yahudi.  Kenapa Yahudi dimurkai Allah?  Tidak lain kerana

1)     Yahudi membunuh Rasul Allah.  Allah membenci pembunuhan
2)     Yahudi engkar perintah Allah.  Allah membenci manusia yang engkar perintah Allah
3)     Yahudi menyusahkan Rasul dengan pelbagai pertanyaan.  Sedangkan setelah seluruh pertanyaan  dijawab Rasul mereka tetap engkar.
4)     Yahudi merasakan mereka adalah manusia pilihan.  Yang lain adalah goyem (anak lembu) yang mesti dihapuskan.  Itu sebab yahudi tak mahu kepada Islam kerana Rasul akhir zaman itu tidak datang daripada bangsa Yahudi
5)    Yahudi adalah jenis manusia berkualiti seperti kera yang disifatkan Al-Qur'an.  Mereka melanggar perjanjian hari Sabtu.
6)    Yahudi jenis bangsa yang dengar tapi engkar.

     Ciri yang disenaraikan atas adalah antara sebab Yahudi dikutuk oleh Allah.  Banyak lagi.  Dalam Al-Qur'an tersenarai 174 ciri bangsa yahudi yang dibenci Allah.  Setiap hari orang yang bersolat akan membaca sebanyak 17 kali ayat ini, mengutuk Yahudi.

     APCO-Yahudi adalah kawan UMNO-BN hari ini.  Bangsa yang dibenci Al-Qur'an sudah menjadi kawan UMNO.  Kenapa UMNO boleh berkawan dengan Yahudi?  Imam Al-Ghazali menyatakan bahawa kalau nak tahu siapakah sebenarnya rupa dan akhlak seseorang maka lihatlah siapakah kawannya.  UMNO kawan dengan Yahudi. Maka wajah sebenarnya UMNO adalah seperti kawannya.

         Wahai ahli UMNO fikir-fikirkan.  Wajarkah anda mempertahankan lagi UMNO.  Tinggalkan UMNO dan jangan undi calon UMNO lagi.  Sayonara UMNO.  Katakan Selamat Tinggal UMNO.

2 komen:

Tanpa Nama,  8 Mei 2010 pada 8:58 PTG  

anwar kawan yahudi angpa x mau ckp plak...tok guru angpa pun salam dgn sekutu yahudi jgak...angpa x mo kira..siap lulus lesen jual arak kt kelantan lagi oi...

Pandang Belakang 9 Mei 2010 pada 8:38 PG  

Kita boleh bantu Israel seperti mengambil penasihat APCO, manakala rakyat seperti kita pula bolehlah terus menyumbang secara langsung seperti berbangga melekatkan sticker "M" di cermin kereta serta membantu Israel secara tidak langsung dengan membeli product mereka.

Sekurang-kurangnya dengan membeli product mereka seperti ini dapatlah kita menambahkan lagi penderitaan saudara kita di Palestin.

Bila meneguk Coca-cola, PEPSI dan sebagainya terasa sedapnya meneguk darah rakyat Pelestin untuk menghilangkan dahaga.

Bila memakan/mengunyah ayam di KFC, McDonald's hingga menjilat jari, terasa kesedapan memakan tubuh2, daging2 saudara kita di Palestin, sokonglah product mereka.

Sumbangan2 ini dapat membantu untuk saudara2 kita mendapat peluru2 hidup menembusi dada2, tubuh2 mereka hasil sumbangan wang yang kita salurkan.

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP