#1

UMNO-APCO - UMNO AKAN JAHAT MACAM YAHUDI

>> Isnin, Mei 03, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) KE 68


UMNO-APCO - UMNO JAHAT SEPERTI YAHUDI

Allah Taala berfirman dalam Al-Qur'an Al-Baqarah ayat 61 (ayat hujung zalika......) itulah golongan yang kafir .........





Dan (kenangkanlah) ketika kamu berkata: "Wahai Musa, kami tidak sabar (sudah jemu) dengan makanan yang semacam sahaja; maka pohonkanlah kepada Tuhanmu untuk kami, supaya dikeluarkan bagi kami sebahagian dari apa yang tumbuh di bumi; dari sayur-sayurannya, dan mentimunnya, dan bawang putihnya, dan adas (kacang dalnya), serta bawang merahnya". Nabi Musa menjawab: "Adakah kamu mahu menukar sesuatu yang kurang baik dengan meninggalkan yang lebih baik? Turunlah kamu ke bandar kerana di sana kamu boleh dapati apa yang kamu minta itu". Dan mereka ditimpakan dengan kehinaan dan kepapaan, dan sudah sepatutnya mereka mendapat kemurkaan dari Allah. Yang demikian itu ialah disebabkan mereka kufur (mengingkari) ayat-ayat Allah (perintah-perintah dan mukjizat-mukjizat yang membuktikan kebesaranNya); dan mereka pula membunuh Nabi-nabi dengan tidak ada alasan yang benar. Yang demikian itu ialah disebabkan mereka menderhaka dan mereka pula sentiasa menceroboh. 
Chinese
當時,你們說:「穆薩啊!專吃一樣食物,我們絕不能忍受,所以請你替我們請求你 的主,為我們生出大地所產的蔬菜──黃瓜、大蒜、扁豆和玉蔥。」他說:「難道你們要以較貴的換取較賤的嗎?你們到一座城裡去吧!你們必得自己所請求的食 物。」他們陷於卑賤和窮困中,他們應受真主的譴怒。這是因為他們不信真主的跡象,而且枉殺眾先知;這又是因為他們違抗主命,超越法度。 
Tamil 
இன்னும், "மூஸாவே! ஒரே விதமான உணவை நாங்கள் சகிக்க மாட்டோம். ஆதலால், பூமி விளைவிக்கும் அதன் கீரையையும், அதன் வெள்ளரிக்காயையும், அதன் கோதுமையையும், அதன் பருப்பையும், அதன் வெங்காயத்தையும் எங்களுக்கு வெளிப்படுத்தித்தருமாறு உன் இறைவனிடம் எங்களுக்காகக் கேளும்" என்று நீங்கள் கூற, "நல்லதாக எது இருக்கிறதோ, அதற்கு பதிலாக மிகத்தாழ்வானதை நீங்கள் மாற்றிக் கொள்(ள நாடு)கிறீர்களா? நீங்கள் ஏதேனும் ஒரு பட்டணத்தில் இறங்கி விடுங்கள்; அங்கு நீங்கள் கேட்பது நிச்சயமாக உங்களுக்குக் கிடைக்கும்" என்று அவர் கூறினார். வறுமையும் இழிவும் அவர்கள் மீது சாட்டப்பட்டு விட்டன, மேலும் அல்லாஹ்வின் கோபத்திற்கும் அவர்கள் ஆளானார்கள்; இது ஏனென்றால் திடமாகவே அவர்கள் அல்லாஹ்வின் வசனங்களை நிராகரித்தும், அநியாயமாக அவர்கள் நபிமார்களைக் கொலை செய்து வந்ததும்தான். இந்த நிலை அவர்கள் (அல்லாஹ்வுக்குப் பணியாது) மாறு செய்து வந்ததும், (அல்லாஹ் விதித்த) வரம்புகளை மீறிக்கொண்டேயிருந்ததினாலும் ஏற்பட்டது. (2:61)
    
Dalam firman Taala ini, Allah menjelaskan 2 sifat yahudi iaitu

1)     menentang ayat Allah
2)     suka membunuh Rasul mereka

     Inilah sifat Yahudi yang sangat jelas dalam Al-Qur'an.  Yahudi menentang semua Nabi yang diutuskan kepada mereka.  Termasuk yang mereka tentang ialah Nabi Muhammad saw.  Yahudi yakin dengan arahan Al-Qur'an.  Tetapi hanya satu sahaja Yahudi tidak yakin ialah mengapa Rasul paling akhir untuk umat manusia tidak dipilih oleh Allah daripada  bangsa Yahudi.  Sedangkan anggapan mereka Yahudi adalah "Choosen people".  

     Penentangan yahudi tersebut ada semacam kesamaan dengan pemikiran beragama orang Melayu.  Orang Melayu yakin dengan isi kandungan Al-Qur'an.  Hanya satu sahaja yang bangsa Melayu tak yakin iaitu Hukum Allah.   Pola ini hampir sama dengan yahudi. 

     Kemuncak kepada kekufuran bangsa Yahudi ialah mereka membunuh Nabi dan Rasul mereka.  Nabi Yahya, Nabi Zakaria, Nabi Isa adalah antara Rasul yang dibunuh oleh bangsa Yahudi.  Mereka merancang pembunuhan tersebut secara teliti sehingga akhirnya terbunuhlah Nabi dan Rasul mereka.  Inilah perangai Yahudi ialah membunuh dan menghalalkan pembunuhan kerana yahudi menganggap mereka adalah the choosen people.  Yahudi menganggap yang selain daripadanya adalah binatang dan halal dibunuh.  Umat Islam Palestin dibunuh dan yahudi menganggap bahawa membunuh umat Islam Palestin adalah suatu tanggungjawab.

     Runtuh World Trade Center (WTC) di New York (2003)  masih dalam ingatan.  Ia berlaku pada hari bekerja.  Terdapat 4,000 yahudi bekerja di WTC.  WTC diruntuhkan adalah untuk mengaitkan kegiatan taliban.  Lalu berlaku penaklukan di Iraq dan di Afghanistan.  Ketika WTC runtuh ribuan nyawa terkorban.  Sedangkan Yahudi 4,000 orang semuanya selamat.

     Hari ini pembunuhan sudah semacam tidak terkawal.  Yahudi akan buat apa sahaja termasuk melakukan pembunuhan.  Inilah yang sedang dilakukan dalam politik UMNO hari ini.  Kerajaan UMNO-BN akan melakukan apa sahaja atas nasihat APCO walau termasuk membunuh.  Membunuh karekter orang baik telah dilakukan.  Karekter manusia baik telah dibunuh kerajaan UMNO-BN.  Tok Guru Nik Aziz dikaitkan dengan rasuah, Tok Guru Hadi Awang dikaitkan dengan Kerajaan Perpaduan,  Anwar Ibrahim dimatikan kerekternya sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen.

    Kejadian bunuh tanpa sebab juga berleluasa.  Terakhir adik Aminurrashid.  Sebelum ini ada kematian yang akhirnya fail ditutup.  Kugan (mati dipenjara), Teoh Beng Hock (mati di Pej SPRM Selangor) juga sedang menghantui rakyat Malaysia.  Dimanakah keadilan? 

    Wahai ahli UMNO. penasihat kerajaan UMNO-BN ini ialah APCO-Yahudi.  Yahudi ada 2 sifat yang asas dalam membina kesombongan yahudi iaitu kufur dengan ayat Allah dan membunuh manusia.  Hujah sudah dikemukakan. Fikirkan.  Sekiranya anda tetap dengan UMNO maka anda memiliki 2 sifat yahudi iaitu kufur akan ayat Allah dan menyokong pembunuhan.  Sekiranya anda tidak mahu bersama dengan UMNO bermakna anda telah kembali kepada Al-Qur'an dan Sunnah.  Selamat tinggal UMNO.  UMNO sudah bersifat dengan sifat yahudi.  Melayu mesti tinggalkan UMNO.

18 komen:

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 1:29 PTG  

jgn menuduh...awak sendiri pun x tahu siapa yg bunuh diorg...hahahaha nik aziz pun manusia jgak...ada nafsu...tidak maksum pun. kalau tiada angin, masakan pokok bergoyang..hahaha fanatik btoi la ustaz ni..kalau umno-upco, nik aziz sendiri pernah ckp, ' dgn syaitan pun saya sanggup kerjasama'..tidak ke lagi jahat tu..sanggup menyekutukan Allah S.W.T

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 1:41 PTG  

awat x de link untuk blog lim kit siang??????? bkn si kafir harbi ni ang punya sekutu ka???? bubuh la oi....ang jgn la takut...depa pun masuk syurga cam angpa...kafir harbi tp sekutu PAS, confirm la tu masuk syurga....bubuh la oi...ang x baek la..depa pun PR jgak...bubuh link blog depa...

usin,  3 Mei 2010 pada 6:38 PTG  

kurang ilmu betul yg 2 komen diatas. kafir mana boleh masuk syurga.

usin,  3 Mei 2010 pada 6:42 PTG  

memang dasar asobiah mereka tu.Sepatutnya kita berdakwah pada orang kafir mengenai Islam.Dah kamu semua x nak Islam cemburu pulak pd bangsa lain.

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 6:54 PTG  

komen kt atas sekali bernas sungguh...org PAS sendiri menghalalkan pe yg tok guru diorg ckp...tak ikut arus perdana la tu...brother, media dlm dunia ni luas...baca semua...ni lagi 1, klu nak dgr ceramah, gi dgr dua-dua pihak...jgn dgr sebelah je...kafir mmg x blh masuk syurga..yang bodoh gi cakap klu sokong umno, masuk neraka tu pehal?? Allah x tgk la ko parti mana...Allah tgk iman, amal dan takwa korang...pe korang yg sokong PAS benar2 tegakkan yang haq ke? proof me!!

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 6:54 PTG  

Dua hari sebelum pembuangan undi pada 8 Mac 2008, petugas Pas mengedarkan beribu-ribu risalah di masjid dan surau dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Panjang yang ditandingi calonnya, Mohammad Nizar Jamaluddin. Katanya, risalah itu memetik fatwa daripada muzakarah ulama yang mengatakan... haram bagi orang Islam memilih calon bukan Islam, iaitu Dr S Vasan daripada MIC yang mewakili BN. "Tetapi, bila sudah berjaya menjadi kerajaan, beliau (Mohammad Nizar) mengatakan beliau Menteri Besar untuk semua kaum. Sekarang baru kita nampak wajah sebenar mereka. Bagaimana pula undi bukan Islam kepada Pas? Halal ke Haram ?

Persoalan ini menjadi lebih penting dijawab hari ini apabila dalam tahun 1995, terdapat laporan dari Tumpat yang menyebut seorang pemimpin Pas berkata, orang yang beragama Islam tidak boleh mengundi calon dari kalangan bukan Islam dalam pilihan raya kerana ia bertentangan dengan kehendak Islam.``Usahkan orang bukan Islam, orang Islam pun kalau tidak turut Islam tidak boleh undi, malah orang Islam pun kalau dia bawa dasar yang bukan Islam, rakyat tidak boleh mengundinya,'' kata laporan itu.

Maka timbul tanda tanya yang tidak pernah Pas jawab: ``Bagaimana pula kerjasama yang pernah terjalin antara Pas, Keadilan dan DAP sebelum ini? Dan bagaimana pula dengan usaha Pas sama ada di Kelantan atau Terengganu, yang begitu bersungguh-sungguh mahu mendapat sokongan dan kerjasama pengundi Cina? Bagaimana pula dengan Kelab Penyokong Pas yang mana rata-rata ahli nya bukan beragama Islam. Adakah mereka kena “ masuk Islam “ barulah undi-undi meraka menjadi halal. Jadi siapakah yang sebenarnya menghalalkan yang haram. Pas atau UMNO.See More

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 6:58 PTG  

Dalam perlembagaan sudah termaktub bahawa setiap negeri ada kuasa agama masing-masing. Kalau tak suka undang-undang negeri Selangor, jangan suka2 nak datang Selangor. Nik Aziz bukan satu-satunya ulama yang kita ada," - DS Noh Omar

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 6:58 PTG  

Demi Pok Nik , orang Pas Baru teringat kat polis nk buat laporan dimana Kes Ugut Bunuh Pok Nik , lepas kes ni selesai , kutuk balik polis , lepas tu carik polis balik , lepas tu kutuk polis balik...PAS PAS..ish ish ish ish!!!

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 6:59 PTG  

Kerajaan Negeri Perak melalui Yayasan Bina Upaya (YBU) akan menyediakan dana permulaan berjumlah RM4 juta di bawah skim mikro kredit bagi membantu untuk membawa golongan miskin keluar dari belenggu kemiskinan. Tapi PAS Kelantan pula gunakan RM4 Juta utk memburuk2kan PakLah..siapa yang bekerja utk rakyat dan siapa yang ...menyalahgunakan kuasa? Heheh..puak PAS tolong jawab jgn malu2 nak jawab..

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 7:04 PTG  

pas rasuah juga.....pok nik diam x tahu nak jawab pe dah... :P

Geng 5 dalang RM4 juta

KOTA BHARU - Penulis blog, Kickdefella, semalam mengesahkan telah pun mendedahkan nama lima individu terlibat menyalurkan peruntukan RM4 juta kepadanya untuk operasi gerak saraf bagi mewujudkan persepsi buruk ter...hadap bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan mengekalkan pentadbiran Pas di negeri ini kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Katanya, senarai ’Geng 5’ tersebut ialah seorang Exco Kerajaan Negeri Kelantan, seorang ahli majlis kepada sebuah kerajaan tempatan di negeri ini, pengarang sebuah akhbar propembangkang, bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Kelantan dan pemimpin Dewan Pemuda Pas Kelantan.

Menurutnya, peruntukan itu disalurkan melalui syarikat perunding media, Global Media Channel Sdn Bhd (GMC) yang beribu pejabat di Jalan Kota Darul Naim dekat sini dan mula menjalankan operasinya pada Julai 2007.

Menurutnya, daripada sumbangan itu, sebanyak RM1.2 juta digunakan untuk membeli sebuah bangunan empat tingkat yang dijadikan pusat operasi GMC.

Bangunan itu diletakkan di atas nama sebuah yayasan yang turut memuatkan sebuah studio kedap bunyi, pusat operasi media dan ICT serta ruang pejabat.

“Sejumlah RM160,000 diberikan secara tunai pada 17 September 2008 kepada salah seorang pengarah syarikat ini dan seorang individu ketika saya berada dalam tahanan polis untuk membayar kos operasi bulanan GMC dan Pas TV manakala baki RM100,000 diberikan kepada saya pada November 2008 untuk operasi GMC,” katanya.

Sebelum ini, Exco Kanan Kerajaan Negeri, Datuk Husam Musa menempelak Syed Azidi di blognya kerana mendakwa menerima wang sebanyak RM4 juta untuk menjalankan operasi gerak saraf bagi mewujudkan persepsi buruk terhadap kepimpinan Abdullah dan memastikan Pas menewaskan Barisan Nasional (BN) di Kelantan.

Namun, Syed Azidi mendakwa Husam mengetahui operasi yang dijalankan oleh syarikat terbabit.

Katanya, penyumbang kedua terbesar ialah dari bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Kelantan sebanyak RM1.28 juta yang dibuat melalui sebuah syarikat di antara Mei 2007 sehingga Januari tahun lalu.

Katanya, kesemua wang itu diserahkan di tiga tempat berasingan iaitu di pejabat GMC, kediaman Syed Azidi, di Demit, di sini dan tempat meletak kereta Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

“Untuk permulaan beliau menyerahkan sebanyak RM500,000 untuk pengubahsuaian dan pembelian perabot bagi GMC dan RM150,000 untuk pembelian peralatan ICT secara tunai tetapi berperingkat-peringkat di antara Mei 2007 sehingga Mac 2008.

“Baki RM630,000 lagi untuk operasi dan kerja-kerja GMC diberi secara tunai berperingkat-peringkat dari Disember 2007 hingga Januari 2009,” katanya.

Menurutnya, di antara Jun hingga Ogos 2007 beliau diserahkan wang sebanyak RM350,000 secara tunai dan cek untuk membeli peralatan penggambaran bagi kegunaan operasi GMC oleh seorang pengarang akhbar propembangkang namun tidak pula dinyatakan berapakah jumlah wang yang diterima daripada pimpinan Dewan Pemuda Pas negeri.

“Saya juga menerima wang daripada exco terbabit sebanyak RM40,000 secara tunai di tempat letak kereta hadapan pintu masuk orang kenamaan di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra persediaan untuk persediaan mewujudkan GMC di antara Jun hingga Julai 2007,” katanya.

Bagaimanapun, kesemua lima nama terbabit gagal dihubungi semalam bagi mendapatkan penjelasan.

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 7:06 PTG  

Anwar kreatif?

Perdana Menteri, Mohd. Najib Tun Razak melaksanakan pendekatan kreatif dan inovatif dalam pentadbirannya untuk melonjakkan pencapaian negara dalam semua bidang, bagaimana pula Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim? Dalam pada Najib komited membina keharmonian dan kestabilan demi kepen...tingan rakyat dan maruah negara, apa penekanan Anwar?

Pada pengamatan Awang, Anwar juga kreatif tetapi bukan untuk kebaikan negara. Beliau kreatif dalam bermuslihat untuk mendapatkan kuasa biar pun agama dan bangsa menjadi taruhannya.Kini, berikutan kes liwatnya di mahkamah, Anwar kreatif mencari kaedah bagi menyelamatkan diri. Beliau terdesak. Makin ramai sahabat seperjuangan dalam parti, meninggalkannya kerana tidak lagi percayakan beliau. Persepsi rakyat terhadap Anwar terus merosot.

Malah ramai ahli Pas dan PKR tawar hati. Ada bancian mendapati tidak sampai 17 peratus yang merasakan Anwar bersih. Sebab itu, rakyat tidak lagi mahu terjebak serta diheret dalam isu moralnya. Kerana kreativitinya, Anwar tidak mengaku kalah. Beliau mengatur percaturan terbaik termasuk agresif dalam mendapatkan sokongan negara asing. Bukan setakat itu, terbaru, PKR merancang mengadakan siri demonstrasi dan perhimpunan kononnya bagi memperjuangkan isu tertentu.

Sekali lagi Anwar mahu menggunakan pentas jalanan sebagai usaha untuk mencetuskan gelombang bantahan terhadap kerajaan dan mewujudkan ketegangan. Kawasan tumpuan orang Melayu seperti tanah rancangan Felda menjadi sasaran. Mungkin juga ia bagi memulihkan imejnya yang dilihat telah mengkhianati perjuangan Islam dan Melayu. Tetapi yang tersirat, ia bertujuan meraih sokongan bagi kes mahkamahnya.

Setakat ini, bukti pasukan pendakwaan begitu menyakinkan . Awang berpeluang berbual dengan hampir semua pemimpin kanan PKR yang keluar parti. Banyak pendedahan dan cerita berkaitan Anwar, yang menakutkan tentang siapa sebenarnya Ketua Pembangkang itu. Berbelas-belas bekas pemimpin PKR bercakap hal yang sama. Apakah mereka berbohong atau sememangnya Anwar yang bermasalah? Kini mereka bersyukur kerana dapat menyelamatkan diri daripada hipokrasi Anwar.

Menurut mereka, Anwar berkeupayaan melakukan apa sahaja bagi menutup kepincangan dan dosa-dosanya. Jika negara ini kucar-kacir dan musnah sekalipun tidak mengapa kerana dengan cara begitu, beliau lebih berpeluang untuk menyelamatkan diri dan menangguk di air keruh.Beberapa hari lalu, disebabkan provokasi Anwar, ada pemimpin PKR menghina polis dengan melabelkan polis sebagai anjing dan barua kerajaan.

Awang melihat, ini semua langkah pre-emtif supaya penyokong pembangkang membenci polis jika pasukan itu bertindak tegas selepas ini. Maka sememangnya Anwar kreatif tetapi ke arah negatif. Kreativiti yang membahayakan, apatahlagi nafsu politik beliau cukup luar biasa. Nafsu oh nafsu.

Tanpa Nama,  3 Mei 2010 pada 7:11 PTG  

Badut AMK buat lawak , PKR tidak tergugat pelantikan Ezam sebagai Senator!

Pelantikan bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Ezam Mohd Noor sebagai senator tidak menggugat Parti Keadilan Rakyat (PKR) mahupun Pakatan Rakyat (PR), sebaliknya diyakini akan menyebabkan pepecahan dalam UMNO terutama di kalangan Pemuda UMN...O.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, beliau yakin sebahagian besar pemimpin UMNO tidak bersetuju dan berpuas hati dengan pelantikan Ezam yang baru dua tahun menyertai UMNO dilantik sebagai senator.

“Dalam kalangan pemimpin UMNO juga ramai yang tidak begitu senang dengan kehadiran Ezam dalam parti apatah lagi dengan layanan hebat Perdana Menteri dengan melantiknya sebagai senator.

“PKR begitu simpati dengan pemimpin UMNO yang lain yang lebih layak diberi ruang. Apa yang berlaku ini ibarat pepatah “kera dihutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan’,” katanya kepada Sinar Harian, semalam. Nampaknya UMNO juga ketandusan pemimpin muda dengan melantik pemimpin ‘kitar semula’ yang dahulunya musuh ketatnya mewakili parti di Dewan Negara,” katanya.

Komen :

Hahaha cukup kelakar betul kenyataan insan yang kecewa seperti Shamsol AMK .. Sepatutnya pepatah “kera dihutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan’ adalah patut dilempaq ke muka Shamsul sendiri .

Sebab beliau lah insan yang paling kecewa tidak dipandang oleh Brader Anwar bin Ibrahim pun untuk diangkat sebagai calon PKR di Hulu Selangor. Malah Anwar lebih suka mengambil kaki botol Zack Daniel menjadi calon PKR . Di kalangan AMK sendiri pun ramai kecewa bila Zaid dipilih oleh Anwar bukannya Shamsol . klik di sini . kesiannya ...

Shamsol sengaja membuat helah kononnya mereka ini iaitu gerombolan cicak mengkarung @ pendekar2 tempang Anwar ini tidak gentar pun dengan perlantikan Ezam sebagai Senator . Ini semua cakap nak bagi sedap dengar saja dan sebenarnya puak2 ini adalah orang paling kecut teloq bila Ezam akan dilantik sebagai Senator .Bila mereka dengar saja khabar berita Ezam bakal dilantik senator , mereka inilah paling laju sekali dok cakap dalam twitter menyindir pelantikan Ezam ,

Kalau Shamsol cakap UMNO ketandusan pemimpin muda dengan melantik pemimpin ‘kitar semula’ , PB ingin tanya juga mengapa PKR dan Anwar melantik juga Zack Daniel iaitu pemimpin kitar semula @ katak sebagai calon PKR di HS bukannya orang lain ???

Mengapa tak lantik saja calon hebat seperti Shamsol AMK yang sudah sekian lama menabur keringat dan bakti menjadi pencacai Anwar dan diberi habuan sebagai calon PKR ???

atan,  4 Mei 2010 pada 12:19 PG  

apa susah sangat. Rujuk Quran dan hadis.Org kuat ibadat tapi tolak hukum Islam macam mana? Dlm Quran disebut mengenai Yahudi tapi siapa yg engkar dgn mengambil mereka sebagai penasihat umno/BN? Apa hukumnya? Ini soal AQIDAH bukan AQIQAH. Berita2 yg anda terima pastikah ia benar bukan fitnah sebab org yg buat fitnah hukumnya munafiq dan org yg sebarkan org lain itu pula hukumnya fasiq.

atan,  4 Mei 2010 pada 12:22 PG  

marilah kita sama2 ikut Quran dan Hadis dan sama2 menegakkan dan memperjuangkan Islam. Mari kita dakwah pd semua orang bukan menyesatkan orang. TIADA YG LEBIH BAIK DARIPADA QURAN DAN HADIS.

usin,  4 Mei 2010 pada 12:32 PG  

Berita dan cerita boleh dicipta dan direka oleh manusia yg ada kepentingan diri.Org yg beriman akan jauhi segala sebaran fitnah.
Hanya berita dan cerita dalam Quran dan Hadis itu benar. Kenapa anda tidak ambil dan percaya. Percaya kepada Quran satu rukun Islam. Maknanya tolak Quran dan segala isi kandungannya walaupun satu hukumnya?
Nabi saw mengajak seluruh manusia supaya beriman dan taat pd Allah. Ikut sajalah, apa yg menjadi masalah sangat.

Tanpa Nama,  4 Mei 2010 pada 11:01 PG  

tp x de la sampai nak mendoakan keburukkan org lain...islam pun x ajar buat camtu...klu dah fanatik mmg fanatik jugak la...sampai masjid pun nak beza2...bodoh btol...de plak masjid pas dgn masjid umno...hahaha penulis merujuk kepada masjid batu dan masjid papan di pmtg pauh ye...hahaha org melayu islam baik pas ataupun umno tu sendiri yg menunjukkan kebodohan masing2...yg bkn islam, gelak je...

Tanpa Nama,  4 Mei 2010 pada 11:02 PG  

pe kata korang dakwah kt DAP...klu korang gulingkan ameno skali pun...korang x blh nk buat pape sbb DAP lg byk kerusi drpd korang...

Tanpa Nama,  4 Mei 2010 pada 11:03 PG  

kami x tolak islam... korang tu yg permainkan islam..

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP