#1

UMNO TIDAK BERIMAN DENGAN AYAT MENUTUP AURAT

>> Jumaat, Jun 18, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 108





UMNO TIDAK BERIMAN DENGAN AYAT
 MENUTUP AURAT

ALLAH TAALA BERFIRMAN DALAM AYAT 30-32 SURAH AN-NUR

     Dalam 3 ayat ini Allah Taala mengarahkan supaya setiap wanita yang beriman mestilah menutup aurat.  Menutup aurat adalah perkara yang asasi dan wajib.  Menutup aurat bukan pilihan.  Dalam Islam kewajipan ini bermula dari waktu akil baligh lagi.

    Seluruh isteri Nabi Muhammad saw menutup aurat.  Tidak ada seorang pun daripada isteri Nabi Muhammad saw yang ada alasan untuk tidak menutup aurat. Bagi Nabi Muhammad saw jumlah isterinya adalah seramai 12 orang dan kesemuanya menutup aurat dan berjilbab lagi. Nabi Muhammad saw adalah pembesar Kota Madinah dan seluruh isterinya adalah menutup aurat.  Inilah contoh yang sebenar.

   Menurut Imam Malik aurat wanita adalah seluruh tubuhnya kecuali mata.  Itu sebab kita melihat kebanyakan wanita Arab berjilbab.  Kita hanya melihat wanita Arab pada matanya sahaja.  Menurut Imam Syafie pula aurat wanita adalah seluruh tubuhnya kecuali muka dan tapak tangan.  Inilah yang diamalkan di kebanyakan negara dan wanita Islam. Kedua-dua Imam menyatakan bahawa aurat wanita adalah seluruh tubuhnya.  Maka pakaian wanita mestilah bersesuaian dengan syarat tidak menunjukkan bentuk tubuh.

    Wanita UMNO memang tidak beriman dan beramal dengan ayat ini.  Hampir keseluruhan wanita UMNO adalah berselendang atau tidak menutup aurat.  Kalau menutup aurat pula menunjukkan bentuk tubuh badan dengan pakaian kebaya yang ketat.  Pada UMNO hal elwal agama adalah hak peribadi.  Tiada kaitan dengan perjuangan.  Ini lah kesesatan.  Apakah wanita UMNO wanita muslimah mithali?  Jauh sekali.  Kalau hal bertudung yang sangat asas pun gagal dipatuhi oleh wanita UMNO maka apakah hal-hal Islam yang lebih besar wanita UMNO bersedia mempertahankannya. 

    Beriya-iya wanita UMNO mempertahankan kalimah Allah.  Tetapi dirinya sendiri melanggar perintah Allah.  Wanita UMNO nak mempertahankan nama Allah sahaja tetapi melawan Allah dalam segenap bidang kehidupan. 

    Wahai makcik-makcik di kampung, kakak-kakak yang masih menyokong UMNO, bebaskanlah diri anda daripada kesesatan ini.  Meremehkan hal yang berkaitan dengan tudung adalah termasuk perkara munafik dan berdosa kerana ia adalah perintyah Allah.  Isteri PM sendiri tak bertudung.  Fikir-fikirkan.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP