#1

UMNO TAK IKTIRAF KEMENANGAN PAKATAN RAKYAT SEPERTI YAHUDI TAK IKTIRAF HAMAS

>> Jumaat, Jun 11, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 104

UMNO TAK IKTIRAF KEMENANGAN PAKATAN RAKYAT
SEPERTIMANA YAHUDI TAK HAMAS 2006

ALLAH TAALA BERFIRMAN DALAM AL-QUR'AN SURAH AL-FATH AYAT 3


Dan dengan sebabnya Allah memberikanmu pertolongan (untuk mencapai kejayaan) dengan sepenuh-penuh dan sehandal-handal pertolongan (yang tidak ada bandingannya). 
Chinese
真主將給你一種有力的援助。 
Tamil 
மேலும், அல்லாஹ் ஒரு வலிமை மிக்க உதவியாக உமக்கு உதவி செய்வதற்காகவும் (தெளிவான இவ்வெற்றியை அவன் அளித்தான்)
 (48:3)

     Hari ini(10.6.10) adalah Persidangan Dewan Ulama Pas Pusat.  Tema yang dibawa adalah "Memperkasa Kewibawaan Ulama".  Ayat diatas dijadikan sandaran.  Begitu juga ayat 55 Surah Nur.  Bagaimana sifat kemenangan menurut Al-Qur'an.


Allah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari kalangan kamu (wahai umat Muhammad) bahawa Ia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di bumi, sebagaimana Ia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka: khalifah-khalifah yang berkuasa; dan Ia akan menguatkan dan mengembangkan ugama mereka (ugama Islam) yang telah diredhaiNya untuk mereka; dan Ia juga akan menggantikan bagi mereka keamanan setelah mereka mengalami ketakutan (dari ancaman musuh). Mereka terus beribadat kepadaKu dengan tidak mempersekutukan sesuatu yang lain denganKu. Dan (ingatlah) sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, maka mereka itulah orang-orang yang derhaka. 
Chinese
真主應許你們中信道而且行善者(說):他必使他們代他治理大地,正如他使在 他們之前逝去者代他治理大地一樣;他必為他們而鞏固他所為他們嘉納的宗教;他必以安寧代替他們的恐怖。他們崇拜我而不以任何物配我。此後,凡不信道的,都 是罪人。 
Tamil
உங்களில் எவர் ஈமான் கொண்டு (ஸாலிஹான) - நற்செயல்கள் புரிகிறார்களோ அவர்களை, அவர்களுக்கு முன்னிருந்தோரை(ப் பூமிக்கு) ஆட்சியாளர்களாக்கியது போல் பூமிக்கு நிச்சயமாக ஆட்சியாளர்களாக்கி வைப்பதாகவும், இன்னும் அவன் அவர்களுக்காக பொருந்திக் கொண்ட மார்க்கத்தில் அவர்களை நிச்சயமாக நிலைப்படுத்துவதாகவும், அவர்களுடைய அச்சத்தைத் திட்டமாக அமைதியைக் கொண்டு மாற்றி விடுவதாகவும், அல்லாஹ் வாக்களித்திருக்கிறான்; "அவர்கள் என்னோடு (எதையும், எவரையும்) இணைவைக்காது, அவர்கள் என்னையே வணங்குவார்கள்;" இதன் பின்னர் (உங்களில்) எவர் மாறு செய்(து நிராகரிக்)கிறாரோ அவர்கள் பாவிகள்தாம்.
 (24:55)

   UMNO beramal dengan amalan demokrasi bikinan manusia.  Sepatutnya apabila sesuatu parti menang dalam sebuah pilihanraya maka UMNO-BN mestilah segera diiktiraf.  Hakikat yang sebenarnya dalam amalan UMNO tidak begitu.  UMNO-BN menunjukkan contoh seperti di negeri yang di perintah PR iaitu

1)  menubuhkan Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) di negeri PR.  Semua budget pembangunan Pusat disalurkan melalui JPP.  Penubuhan JPP oleh UMNO-BN jelas UMNO-BN tak iktiraf kemenangan PR.

2)  UMNO-BN tak beri royalti minyak kepada Kelantan.  Alasan yang dikemukakan ialah jarak telaga minyak di Kelantan ialah jauh lebih 3 batu notika.  Sabah dan Serawak telaga minyak jarak dengan pantai Sabah dan Serawak ialah lebih 200 batu notika.  Jelas alasan ini menunjukkan bahawa UMNO-BN tidak iktiraf kemenangan PR

3)  Rampasan kuasa oleh UMNO-BN di Perak.  UMNO-BN membuat rampasan kuasa di Perak dengan membeli 3 ADUN.  Perbuatan ini jelas adalah perbuatan tidak mengiktiraf kemenangan PR

4)  Membeli MP Pakatan Rakyat dari PKR dengan pelbagai tawaran.  Perbuatan ini juga adalah perbuatan UMNO-BN yang tidak mengiktiraf kemenangan PR.

     Dengan 4 ciri yang disebutkan diatas sama seperti Yahudi-Israel yang tidak mengiktiraf kemenangan Hamas dalam pilihanraya yang sah tahun 2006.  Yahudi-Israel tetap mengiktiraf PLO walaupun PLO kalah dalam pilihanraya tersebut.  Perbuatan UMNO-BN di Malaysia adalah sama dengan Yahudi-Israel di Palestin.  Itulah sebabnya UMNO-BN boleh bekerjasama dan berkawan dengan APCO-Yahudi.

   Wahai orang UMNO, Ahli UMNO, pemimpin UMNO janganlah berhujah dengan hujah bidih iaitu "yang itu kami tak tahu, kami sokong UMNO-BN kerana UMNO-BN memperjuangkan Melayu". 

Kalau UMNO memperjuangkan Melayu, kenapa Kelantan dianaktirikan? Bukankah Kelantan negeri orang Melayu?

Kalau UMNO memperjuangkan bangsa Melayu, kenapa Kedah dianaktirikan?  Bukankah Kedah negeri orang Melayu?

Kalau UMNO memperjuangkan Bangsa Melayu?  Kenapakah Perak UMNO-BN buat rampasan kuasa?  Bukankah Perak Majoriti adalah orang Melayu?

Berpindahlah, Bertukarlah.  Dari UMNO kepada perjuangan yang membela kesemua bangsa dan umat iaitu Islam.  Sertai PAS.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP