#1

UMNO KRITIK YAHUDI DILUAR PARLIMEN SOKONG YAHUDI DALAM PARLIMEN

>> Isnin, Jun 07, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) KE 101

UMNO KUTUK YAHUDI DI LUAR PARLIMEN 
DALAM PARLIMEN SOKONG YAHUDI (APCO) UNTUK GUNA WANG RAKYAT (UMNO SUDAH BERPERANGAI SEPERTI YAHUDI)


ALLAH BERFIRMAN DALAM AL-QUR'AN SURAH AL-IMRAN 149


Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taatkan orang-orang yang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang-orang yang rugi. 
Chinese
信道的人們啊!如果你們順從不信道的人,他們將使你們背叛,以致你們變成虧折 的人。 
Tamil
நம்பிக்கை கொண்டோரே! காஃபிர்களுக்கு நீங்கள் வழிபட்டு நடந்தால், அவர்கள் உங்களை உங்கள் குதி கால்களின் மீது திருப்பி விடுவார்கள்;. அப்போது, நீங்கள் நஷ்டமடைந்தவர்களாக (நம்பிக்கையினின்றும்) திரும்பி விடுவீர்கள். (3:149)
 

    Dalam ayat ini jelas Allah menyatakan bahawa tidak layak orang beriman mengambil musuh Allah sebagai sandaran dan menerima nasihat daripada mereka.  Arahan daripada mereka yang ada iri hati dengan Islam sudah pasti nasihat mereka memesongkan penganut daripada Islam.  Inilah kecenderungan ahli Kitab yang diberikan Kitab (Taurat) oleh Allah.  Dihujung kehidupan sekiranya ahlul Kitab ini menjadi sandaran maka sudah pasti golongan yang menerima nasihat itu akan termasuk dalam golongan orang yang rugi.

    Inilah yang ditolak oleh UMNO.  Mereka mengambil APCO, syarikat yang berasaskan Yahudi sebagai penasihat kepada kerajaan.  Yahudi tak akan menasihat kerajaan supaya menghantar makanan dan bantuan perubatan kepada Palestin.   Itu sebab yang menghantar bantuan kepada saudara seIslam ialah NGO dan bukan inisiatif  kerajaan.  Yang memberi tekanan kepada kerajaan haram Israel ialah kerajaan Turki.  Malaysia atas nasihat APCO tak akan memberi tekanan kepada Israel.  

     Oleh kerana sukarelawan Turki yang banyak terbunuh maka kerajaan Turki memberi amaran "sekiranya Israel tidak membebaskan mereka yang ditawan dalam masa 3 hari maka Turki akan menyerang Israel" kata Endorgan, Perdana Menteri Turki.  Malaysia terus senyap dan berpeluk tubuh atas nasihat APCO.

    Itu sebab yang hanya boleh dibuat oleh Malaysia ialah menyambut sukarelawan kapal.  Tidak lebih daripada itu.  Ucapan di luar Parlimen, pemimpin UMNO semacam membenci Yahudi.  Antara yang dikatakan ialah " program bantuan kepada umat Islam Gaza ini mesti diteruskan"atau "Kita tak mahu kutuk hanya dalam Parlimen tetapi mahu tindakan yang serius".  Ini semua adalah kata pemimpin UMNO yang munafik.  Sewaktu perbahasan tentang APCO dalam Parlimen yang mempertahankan UMNO tidak lain MP UMNO.  Pemimpin UMNO sudah sama macam Yahudi.  Yahudi bermuka dua.  Ya disatu ketika tetapi dalam masa yang sama membunuh umat Islam Palestin.


     UMNO kita cabar sekiranya kamu benci kepada Yahudi kerana membunuh umat Islam maka perkhidmatan APCO hendaklah diberhentikan.  Tinggalkanlah UMNO kerana perjuangan UMNO kini sudah menyeleweng.  Bersamalah dengan PAS yang memperjuangkan Islam yang tulen.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP