#1

UMNO MENOLAK KEADILAN ISLAM UNTUK SEMUA

>> Sabtu, Jun 12, 2010

ISLAM MENOLAK FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 104

UMNO MENOLAK KEADILAN ISLAM UNTUK SEMUA

Allah Taala berfirman dalam surah Al-A'raf ayat 3


(Katakanlah kepada mereka wahai Muhammad): "Turutlah apa yang telah diturunkan kepada kamu dari Tuhan kamu dan janganlah kamu menurut pemimpin-pemimpin yang lain dari Allah; (tetapi sayang) amatlah sedikit kamu mengambil peringatan". 
Chinese
你們當遵循從你們的主降示的經典,你們不要捨真主而順從許多保祐者。你們很少覺 悟。 
Tamil 
(மனிதர்களே!) உங்கள் இறைவனிடமிருந்து, உங்களுக்கு இறக்கப்பட்டதைப் பின்பற்றுங்கள்; அவனையன்றி (வேறெவரையும்) பாதுகாவலர்(களாக்கி கொண்டு அவர்)களை பின்பற்றாதீர்கள்; நீங்கள் சொற்பமாகவே நல்லுணர்வு பெறுகிறீர்கள்.
 (7:3)


   Dalam ayat ini jelas bahawa Allah Taala menyuruh seluruh manusia mengikut pemimpin yang akan membawa manusia kepada kebenaran iaitu Rasul, Nabi Muhammad saw.  Janganlah manusia itu mengikut kata pemimpin yang membawa kepada kesesatan.  Kesesatan akan menjauhi daripada Allah.




    Semalam Presiden PAS memberi ucap utama dalam Muktamar PAS ke 56 dengan tema "Keadilan Islam Untuk Semua".  Tema yang cukup jelas hanya Islam yang mampu memberi makna keadilan kepada semua manusia tanpa mengira kaum dan bangsa.  PAS yang sandaran perjuangan ialah Al-Qur'an dan Sunnah maka keadilan yang hendak dibawa oleh PAS tidak lain sepertimana yang dinyatakan dalam Al-Qur'an dan Sunnah.

     Berlainan dengan UMNO-BN keadilan adalah berdasarkan kepada kehendak manusia.  Keadilan yang di bawa UMNO-BN sudah pasti bertentangan dengan Al-Qur'an dan Sunnah.  UMNO-BN memaknakan keadilan adalah untuk kroni-kroni sahaja.

Royalti minyak Terengganu/Kelantan

1999 - 2004  -  wang royalti Terengganu ditukar ke wang ehsan kerana PAS memerintah Terengganu
2000 -  wang royalti minyak Terengganu di kembalikan kerana UMNO-BN memerintah semula

2009 -  wang royalti minyak Kelantan dinafi.  Tukar kepada wang ehsan

Inilah keadilan cara UMNO-BN.  Ia merupakan kezaliman.  Allah Taala menyuruh menolak pemimpin yang apabila diberi kuasa menegakkan kezaliman.

Semangat Federalism

2008  -  Perak dikuasi Pakatan Rakyat.  UMNO-BN tubuh Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) untuk Perak.  Melantik JKKK Persekutuan (JKKKP).  Kenapa ini berlaku sekiranya UMNO-BN menegakkan keadilan dan menjayakan semangat federalism?  Tapi UMNO-BN tak peduli.  Dia buat dan lantik mengikut sesuka hatinya.  UMNO-BN terus menegakkan kezaliman.  Allah Taala menyuruh supaya seluruh manusia menolak pemimpin yang zalim  Itu di Perak.

    Di Kelantan sampai hari ini kezaliman yang melanggar semangat Federalism terus-menerus berlaku.  Semua struktur ada dua iaitu kerajaan negeri dan pusat.  Ada JKKK Neg maka ada juga JKKK Pusat.  Ada Penghulu Negeri dan ada juga penghulu Pusat.  Begitu juga di Kedah, PP dan Selangor.  UMNO-BN tak peduli adil atau zalim.

Internal Security Act (ISA)

  Seluruh rakyat mahukan ISA hapus.  Ini akta zalim.  Tahan orang tanpa bicara adalah zalim.   UMNO tak peduli teruskan juga. UMNO-BN buat pindaan.  Rakyat tak mahu pindaan.  Rakyat mahu akta zalim ini dihapuskan.  UMNO_BN tak kisah.  ISA diteruskan juga.

    Cukuplah 3 perkara ini manjadi asas bahawa UMNO-BN tidak menegakkan keadilan.  UMNO-BN menegakkan kezaliman.  Wahai ahli UMNO bertukarlah.  Sekiranya ada yang  ingin untuk menyertai UMNO segeralah hapuskan niat anda kerana UMNO-BN adalah parti yang zalim.  Sertai PAS.  Kalau ada yang mahu menyokong UMNO-BN batalkan juga niat anda kerana anda menyokong kezaliman.  Orang yang menyokong kezaliman akan disambar oleh api neraka.  Berubah dan bertukarlah untuk menyokong PAS dan Pakatan Rakyat

    

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP