#1

UMNO - KENAPA ULAMA MUDA KELIRU DALAM PILIHAN

>> Ahad, Jun 27, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 112

UMNO PUSAT SEGALA KEJAHATAN
MENGAPA ULAMA MUDA KELIRU DALAM PILIHAN

Allah Taala berfirman dalam Surah An Nisa ayat 94


Wahai orang-orang yang beriman, apabila kamu pergi (berperang) pada jalan Allah (untuk membela Islam), maka hendaklah kamu menyelidik (apa jua perkara dengan sebaik-baiknya), dan janganlah kamu (terburu-buru) mengatakan kepada orang yang menunjukkan kepada kamu sikap damai (dengan memberi salam atau mengucap dua Kalimah Syahadat): "Engkau bukan orang yang beriman" (lalu kamu membunuhnya) dengan tujuan hendak (mendapat harta bendanya yang merupakan) harta benda kehidupan dunia (yang tidak kekal). (Janganlah kamu gelap mata kepada daki dunia itu) kerana di sisi Allah ada disediakan limpah kurnia yang banyak. Demikianlah juga keadaan kamu dahulu (dapat diketahui oleh orang lain akan keIslaman kamu dengan memberi salam atau mengucap kalimah Syahadat), lalu Allah mengurniakan nikmatNya kepada kamu. Oleh itu selidikilah (apa-apa jua lebih dahulu, dan janganlah bertindak dengan terburu-buru). Sesungguhnya Allah sentiasa memerhati dengan mendalam akan segala yang kamu lakukan. 
Chinese
信道的人們啊!當你們為主道而出征的時候,你們當事事審慎,你們不要對向你們 表示和平的人說:「你不是信士。」你們欲圖今世生活的浮利,但在真主那裡有豐富的福利。以前,你們是像那樣的。但真主施恩於你們,故你們應當事事審慎。真 主確是徹知你們的行為的。 
Tamil
முஃமின்களே! அல்லாஹ்வுடைய பாதையில் (போருக்கு) நீங்கள் சென்றால், (போர் முனையில் உங்களை எதிர்த்துச் சண்டை செய்வோர் முஃமின்களா அல்லது மற்றவர்களா என்பதைத்) தெளிவாக அறிந்து கொள்ளுங்கள். (அவர்களில்) எவரேனும் (தாம் முஃமின் என்பதை அறிவிக்கும் பொருட்டு) உங்களுக்கு "ஸலாம்" சொன்னால், இவ்வுலக வாழ்க்கையின் அற்பமான அழியக் கூடிய பொருட்களை அடையும் பொருட்டு "நீ முஃமினல்ல" என்று கூறி (அவரைக் கொன்று) விடாதீர்கள்;. அல்லாஹ்விடம் ஏராளமான பொருட்கள் இருக்கின்றன. இதற்கு முன்னர் நீங்களும் (பயந்து பயந்து) இவ்வாறே இருந்தீர்கள் - அல்லாஹ் உங்கள் மீது அருள் புரிந்தான்; எனவே (மேலே கூறியாவாறு போர் முனையில்) நீங்கள் தெளிவு படுத்திக் கொள்ளுங்கள்;. நிச்சயமாக அல்லாஹ் நீஙகள் செய்வதையெல்லாம் நன்கு அறிந்தவனாகவே இருக்கின்றான்.
 

     Antara intisari ayat ini ialah orang yang beriman itu mestilah teliti dalam apa sahaja pekerjaannya.  Apa lagi dalam berjihad fisabilillah.  Agenda teliti adalah merupakan agenda orang beriman.  Orang yang beriman semestinya menjaga dirinya dari terjerumus dalam bentuk silap membuat keputusan. 

    UMNO sudah terbukti pusat segala kejahatan.  Rasuah, penipu, penyelewengan kuasa, skandal perempuan yang banyak, pelanggaran ayat-ayat Allah terutama dalam pelaksanaan hukum Allah, tidak beriman dengan ayat-ayat Allah dan macam-macam lagi.  Ramai orang yang menjadi ahli UMNO terus terjerumus kepada lembah kejahatan.  Tiada siapa yang dapat memulihkannya.  

    Pendekatan yang dibuat oleh seluruh nabi dan Rasul Allah juga jelas akhirnya terdapat 2 pihak iaitu pihak yang mendukung Al-Qur'an dan Sunnah dan satu lagi pihak ialah yang menentang risalah kenabian.  Nabi sendiri tidak pernah bekerjasama dengan Abu Jahal dalam menegakkan kebenaran dan keadilan Allah.  Walhal Nabi Muhammad saw adalah Arab Quraisy dan Abu jahal juga adalah Arab Quraisy.  Mereka berpisah kerana kebenaran Allah dan Keadilan Allah.  Nabi Muhammad saw lawan Abu Jahal sehingga akhirnya Abu Jahal terbunuh dalam perang Badar.

    Apa sebenarnya yang hendak ditunjukkan oleh 40 golongan ulama muda?  Apakah mereka lebih hebat daripada Nabi muhammad saw?  Hakikat bahawa ulama muda dan UMNO adalah sebangsa telah ditunjukkan Nabi Muhammad saw bahawa akhirnya tidak tertegak kebenaran Al-Qur'an atas dasar bangsa.  UMNO juga solat.  Maka cukuplah beberapa ulama sebelum ini yang sudah masuk UMNO dan akhirnya gagal merubah UMNO menjadi lebih mendekati Islam.  Lalu apakah yang hendak dibuktikan oleh golongan ulama muda.  Mereka mendedahkan diri kepada kehancuran.

     Demikianlah siri perjuangan ualama UMNO membetulkan UMNO.  tetapi akhirnya kesemuanya gagal.  Wahai orang UMNO tinggalkanlah UMNO.  UMNO pusat segala kejahatan.  Fikir-fikirkan.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP