#1

UMNO MENGKAYAKAN KRONI - HAK RAKYAT DINAFI

>> Rabu, Jun 16, 2010

ISLAM MENENTANG KETUANAN MELAYU
KETUANAN MELAYU (UMNO) 106

UMNO MENGGUNAKAN KUASA
MENGKAYAKAN KRONI -HAK RAKYAT DINAFI

     Inilah peringatan kepada penguasa oleh Islam bahawa janganlah harta negara itu hanya berlegar diantara sebahagian daripada penguasa sahaja.

     Senarai nama yang kaya di Malaysia antaranya

1.    Jutawan Gula (kekayaan dikaitkan dengan barangan rakyat - gula)
2.    Jutawan kenderaan awam (perkhidmatan awam negara)
3.    Jutawan komunikasi (perkhidmatan telekomunikasi)
4.    Jutawan balak (mendapat lesen balak yang banyak)
5.    Jutawan bank (menguasai perbankan)
6.    Jutawan komisyen kapal selam
7.    Jutawan komisyen kapal perang sukoi
8.    Jutawan projek keretapi berkembar (kerabat Di Raja)

    Senarai diatas adalah antara mereka yang kaya hasil daripada kekuasaan seseorang.  Kenapa mereka kaya?  Para jutawan kaya dikaitkan dengan kuasa Perdana Menteri UMNO dan Menteri-Menteri UMNO-BN.  Kalau tidak kerana kuasa masakan para jutawan ini kaya.  Perdana Menteri sendiri berkata "You help me, I will help you"

     Di manakah hak rakyat yang UMNO-BN perjuangkan.  Rakyat kekal berbasikal sampai sudah.  Segelintir pemimpin UMNO-BN terus mengaut keuntungan dengan menafikan hak rakyat.  Rakyat hendak mendapat gula sekilipun payah tetapi yang membekalkan gula sudah menjadi jutawan.  Inilah kaedah UMNO-BN menggunakan kuasa.  UMNO-BN menyelewengkan penggunaan kuasa untuk kepentingan segelintir kroni mereka.

     Di zaman Nabi Muhammad saw, kekayaan Abdul Rahman Auf tidak pernah dikaitkan dengan kuasa yang ada pada Nabi Muhammad saw.  Tiada projek yang dibekalkan Nabi Muhammad saw kepada Abdul Rahman Auf.  Abdul Rahman Auf r.a. kaya atas usaha sendiri.  Berkat beliau kuat berinfaq dan bersedekah yang kemudiannya Nabi Muhammad saw berdoa agar diluaskan rezekinya oleh Allah Taala.  Hampir seluruh sahabat Nabi Muhammad saw kaya adalah atas usaha sendiri. Tiada seorangpun yang kaya  yang  dikaitkan dengan kuasa yang ada pada nabi Muhammad saw.  Zaman Nabi Muhammad saw -  usaha sendiri kaya sendiri, tiada kuasa politik.  Jenis kerajaan yang seperti ini barulah kekayaan akan tersebar kepada seluruh rakyat.

    Zaman UMNO-BN mahu kaya

1)     kenal ahli politik, yang terbaik ialah UMNO-BN
2)     ahli politik yang terbaik untuk dikenali ialah Presiden UMNO merangkap PM

Zaman ini mahu kaya bukan mula dengan usaha.  Tetapi bermula dengan ahli politik UMNO-BN.  Kenali UMNO-BN, tahu yang UMNO-BN hendak,  berkongsi apa yang UMNO-BN suka.  Maka budaya ini akan mencepatkan proses kekayaan.  Cerita dapat projek dengan komisyen diberikan kepada para pemimpin UMNO-BN, ini bukan lagi suatu kerahsiaan.  "I help you, you help me"

   Rakyat dapat apa?  Tak ada ape-ape.  5 tahun sekali pemimpin UMNO-BN ini pun datang bawa beras sekampit, gula sekilo,  tepung sebungkus, minyak seplastik dan campur dengan syarahan perkauman Melayu sempit minta sokongan orang kampung.  Pemimpin UMNO-BN kata

"hanya UMNO-BN yang layak memerintah.  Kalau sokong Pakatan Rakyat nanti Jepun masuk menjajah negara semula". 

Itulah yang rakyat dapat.  5 tahun rakyat dapat RM50.  Pemimpin UMNO-BN rampas dan mengaut keuntungan dalam 5 tahun hingga jadi jutawan.

    Fikir-fikirkan lah wahai ahli UMNO.  Tukarlah.  Sokongan orang Melayu kampung yang tak bermaklumat mestilah diusahakan untuk menukar UMNO-BN kepada PR.  Ini belum cerita bab saham, kontrak jutaan ringgit dalam dan luar negara, pembinaan bandar baru dan lain-lain yang berligar di kalangan kroni UMNO-BN sahaja.  Wahai Rakyat tinggalkan UMNO-BN.  Sokonglah PAKATAN RAKYAT. 

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP