#1

TAZKIRAH RAMADHAN 6 - UMNO MENJAHANAMKAN ISLAM

>> Jumaat, Ogos 13, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 151

UMNO MENJAHANAMKAN ISLAM

     UMNO adalah pembawa kemungkaran.  UMNO terus menanamkan faham Islam yang secara terpisah dalam kehidupan rakyat.  Media cetak UMNO dan media elektronik UMNO terus mencanangkan pemisahan agama secara jelas dari keseluruhan kehidupan.

     UMNO melihat puasa adalah puasa semata-mata tanpa ada kaitan dengan yang lain.  Sedangkan Allah dengan jelas menyebutkan kaitannya antara


1)     Orang beriman dengan pelaksanaan ibadah puasa
2)     kaitan puasa adalah ibadah yang juga dilaksanakan oleh umat terdahulu
3)     puasa dan kaitannya dengan taqwa
4)     taqwa adalah meliputi keseluruhan kehidupan

     UMNO mendidik rakyat p[uasa adalah puasa dan tiada kaitan dengan kehidupan.  Tugas mencanangkan konsep yang sebegini dibuat oleh para ustaz dan ustazah UMNO.  Mereka msuk keluar TV dan Radio untuk menyakinkan rakyat melihat bahawa puas adalah puasa dan tiada kaitan dengan ibadah yang lain.  Begitu juga media cetak milik UMNO.  Cerita fadhilat ramadhan dari malam pertama sampai akhir.  Tanpa ada kaitan antara taqwa dengan politik, taqwa dengan negara. taqwa dengan keadilan dan taqwa dengan seluruh konsep kehidupan manusia.

     Inilah kerja jahat UMNO.  Mereka menjuzukkan agama.  UMNOlah yang menjahanamkan Islam dalam konsepnya yang syumul.  Kemudian UMNO berkatan UMNOlah yang berjuang Islam.  UMNO sudah merosakkan Islam. 

     UMNO mengatakan bahawa UMNO sudah banyak jasa dalam negara.  UMNO tak tengok ada manusia yang sangat berjasa dengan Nabi dan Rasul Allah tetapi mereka diletakkan Allah dalam neraka.  Antara nama mereka yang berjasa kepada Nabi dan Rasul

1)    Firaun - berjasa kepada Nabi Musa.  Firaun kini berda dalam keazaban Allah.  Mufassirin (pentafsir Al-Qur'an) ada mengatakan bahawa Firaun membela Nabi Musa 18 tahun atau 21 tahun lamanya. 

2)    Abu Lahab berjasa kepada nabi Muhammad saw - Abu Lahab juga berada dalam keazaban Allah.  Abu Lahab dalam keazaban Allah kerana menentang Islam yang dibawa Nabi Muhammad dan menentang Nabi Muhammad saw sendiri

3)    isteri Nabi Nuh - juga berada dalam keazaban Allah.  Isteri Nabi Nuh juga menentangNabi Nuh ketika Nabi Nuh membuat kapal ditengah pekan.

     UMNO di mana diakhirat?  Ahli UMNO berada di mana di akhirat nanti?  Di sisi Allah jasa tidak akan dihitung.  Yang dihitung Allah ialah TAQWA.  Segera tinggalkan UMNO yang banyak berjasa tetapi menentang hukum Allah.

     Jangan beri undi pada calon UMNO pada PRU-13.  UNDI LAH calon PR untuk berlaku pengagihan semula kekayaan negeri kepada seluruh rakyat seperti mana berlaku di kelantan, PP, Kedah dan Selangor.

UNDI ANDA ADALAH UNTUK CALON 
PAKATAN RAKYAT DALAM PRU 13

1 komen:

Zairul Salleh 13 Ogos 2010 pada 3:14 PTG  

Assalamualaikum wbt,

Wah, dah berubah arah Ust Wan nie. Apa-apa pun selamat berjuang.

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP