#1

TAZKIRAH RAMADHAN 4- UMNO BERPUASA KATA ADA TAQWA TAPI SOKONG KEZALIMAN

>> Rabu, Ogos 11, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 149

UMNO BERPUASA-  KATA ADA TAQWA TAPI SOKONG KEZALIMAN


Dan tidak ada yang lebih zalim daripada orang yang mengada-adakan perkara dusta terhadap Allah, sedang ia diajak kepada Islam; dan (ingatlah), Allah tidak memberi hidayah petunjuk kepada orang-orang yang zalim. 61:7

     Taqwa adalah sebahagian daripada yang dikehendaki Allah.  Taqwa ialah berkasih sayang dengan Allah.  Hubungan dengan Allah akan menjadi intim apabila manusia itu hendak pada Allah.  Taqwa berkehendakkan Al-Qur'an dan Sunnah Nabi Muhammad saw.  Taqwa melahirkan rasa keinsanan yang tinggi sama ada kepada sesama manusia atau sesama makhluq.

    ZALIM  adalah sifat lawan kepada TAQWA.  Zalim cenderung kepada hawa nafsu.  Hawa nafsu cenderung kepada SYAITAN.   SYAITAN suka kepada rasuah, pembunuhan, melawan Allah, suka kepada orang yang tidak bertudung, suka kepada parti yang lawan Allah - UMNO.  Bila ditanya kepada UMNO mereka mengatakan bahawa mereka juga berpuasa dan memiliki TAQWA.  Sedangkan yang mengelilingi UMNO adalah nafsu kesyaitanan, ISA (zalim), ekonomi kapitalis (menindas-zalim), politik sekular (tak nak politik Islam) dan banyak lagi.  Maka tinggalkan UMNO.  Jangan lagi undi calon UMNO-BN.

     UNDILAH CALON PR.  NEGERI YANG DIPERINTAH PAKATAN RAKYAT MENGEMBALIKAN KEKAYAAN NEGERI KEPADA RAKYAT  . INI YANG BERLAKU DI KELANTAN, KEDAH, PP DAN S'GOR.  

   NEGERI YANG DIPERINTAH UMNO, RAKYAT APA DAPAT - APA TAK DAPAT.  YANG DAPAT SEKOLAH MENGANDUNG (MELAKA)

PROGRAM ESOK 11/8/10
8.30 MLM - TAZKIRAH DI MARKAZ PAS PEKAN CHEMOR
                  -  LEPAS TARAWEH - TAZKIRAH DI SURAU MUHAJIRIN, MERU RAYA

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP