#1

TAZKIRAH RAMADHAN 15 - AKIBAT UMNO TAK MENGAJI

>> Khamis, Ogos 26, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU 160

AKIBAT UMNO TAK MENGAJI



Dan mereka menjerit-jerit di dalam neraka itu (sambil merayu): "Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami (dari azab ini); kami akan mengerjakan amal-amal yang soleh, yang lain dari apa yang kami pernah kerjakan. (lalu Allah menempelak mereka): "Bukankah Kami telah melanjutkan umur kamu dan memberikan masa yang cukup untuk berfikir dan beringat padanya oleh sesiapa yang suka berfikir dan beringat? Dan kamu pula telah didatangi oleh Rasul (Kami) yang memberi amaran oleh itu, rasalah (azab seksa), kerana orang-orang yang zalim tidak akan beroleh sesiapapun yang dapat memberikan pertolongan". (Fatir 37)



Oleh kerana pemimpin UMNO tak mengaji di masjid dan surau atau tempat lain maka datanglah pelbagai kemusnahan pada hari ini.  UMNO menghapus majlis pengajian di masjid dan surau.  UMNO tak mahu dengar tazkirah Ramadhan.  UMNO hanya buat solat sunat taraweh.  Bila tazkirah,  UMNO cabut.  Ini bermakna UMNO memang tak suka pada Islam.

    Inilah perangai ahli UMNO.  Bila tak dengar mengaji maka perkara yang benar akan dilat salah oleh UMNO.  UMNO hanya mahu perkara yang sunat shj.  Perkara yang dapat membangkitkan kesedaran, UMNO benci.  Sedangkan itulah kehendak Islam.

    Puasa membina TAQWA.  Al-Qur'an juga membina TAQWA.  Kedua-duanya ada keselarasan dan sebati.  UMNO hanya hendak puasa tapi memisahkan kehendak keseluruhan TAQWA dari Al-Qur'an.

    JAUHI UMNO.  UMNO BENCI AL-QUR'AN.  JANGAN UNDI CALON UMNO DALAM PRU 13.

    UNDI ANDA DALAM PRU 13 ADALAH UNTUK PAKATAN RAKYAT UNTUK KESEJAHTERAAN UMAT.  INILAH YANG BERLAKU DI KELANTAN, KEDAH, PP, DAN SELANGOR

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP