#1

MELAYU UMNO ADLAH MELAYU-MELAYU, JAUHI MENJADI MELAYU-MLAYU

>> Sabtu, Ogos 07, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 145

MELAYU UMNO ADALAH MELAYU-MELAYU


Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu). 
Chinese
眾人啊!我確已從一男一女創造你們,我使你們成為許多民族和宗教,以便你們互相認識。在真主看來,你們中最尊貴者,是你們中最敬畏者。真主確是全知的,確是徹知的。
Tamil 
மனிதர்களே! நிச்சயமாக நாம் உங்களை ஓர் ஆண், ஒரு பெண்ணிலிருந்தே படைத்தோம்; நீங்கள் ஒருவரை ஒருவர் அறிந்து கொள்ளும் பொருட்டு. பின்னர், உங்களைக் கிளைகளாகவும், கோத்திரங்களாகவும் ஆக்கினோம்; (ஆகவே) உங்களில் எவர் மிகவும் பயபக்தியுடையவராக இருக்கின்றாரோ, அவர்தாம் அல்லாஹ்விடத்தில், நிச்சயமாக மிக்க கண்ணியமானவர். நிச்சயமாக அல்லாஹ் நன்கறிபவன், (யாவற்றையும் சூழந்து) தெரிந்தவன்.


     Dalam surah Al-Hujurat ayat ke 13 Allah Taala berfirman untuk manusia tahu apakah keutamaan di sisi Allah.  Keutamaan disisi Allah ialah taqwa tanpa mengira apakah bangsa manusia itu.

     Ada satu bangsa dalam dunia bernama bangsa Melayu.  Duduk di bumi bernama Malaysia.  Bangsa ini mengutamakan bangsanya Melayu dengan asas Melayu atau Melayu-Melayu.  Yang di pertahankan ialah nilai dalam ketuanan Melayu. Antara faham ketuanan Melayu ialah rasuah.  Itulah UMNO.

     Melayu dalam golongan ini akan terus menyokong apa sahaja yang didatangkan oleh pemimpin UMNO ini.  Tak kira pemimpin itu mengamalkan rasuah atau menentang Islam.  Pengikut parti ini UMNO akan ikut walau apa pun yang berlaku.  Pengikut UMNO menyokong pemimpin UMNO secara membabi buta.

    UMNO menjahanamkan bangsanya sendiri.  UMNO memimpin bangsanya ikut hawa nafsu.  Percampuran antara lelaki dan perempuan dibenarkan.  Sehingga melahirkan anak tidak akan diapa-apakan.  janji angan buang anak.  Lahir anak maka ada rumah pungut anak.  Isteri budak mengandung maka ada sekolah bagi mereka yang hamil.  Inilah kerja UMNO.

    JAUHI DARI MENJADI PENYOKONG PARTI UMNO.  IA SESAT LAGI MENYESATKAN.  UNDI UMNO BERMAKNA MEMBENARKAN UMNO MENERUSKAN PERKARA-PERKARA YANG DIZALIMI iSLAM.  SELAMATKAN UMNO DENGAN KESELURUHAN ORANG MELAYU-MELAYU TIDAK MENGUNDI CALON UMNO DALAM PRU 13

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP