#1

UMNO TUNJUK DASAR TIDAK ISLAM

>> Ahad, Mac 07, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU 10

UMNO TUNJUK DASAR YANG TIDAK ISLAM

     Secara mudah untuk memahami dasar ini ialah bagaimana pembawaan PM.

                          PM Mahathir - Dasar Penerapan Nilai Islam (sesat)
                          PM Abdullah Badawi - Islam Hadhari (sesat)
                          PM Najib - 1 Malaysia

     Apabila Najib mengemukakan Dasar Malaysia ialah 1 Malaysia jelas UMNO bersetuju.  Seluruh ahli UMNO diam dan tidak menentang gagasan itu. Ahli UMNO semacam sudah dicucuk hidung.  Ahli UMNO mengaku mereka adalah orang Melayu tetapi apabila gagasan ini dikemukakan semacam sudah hilang ketuanan Melayu.

       DAP pernah sekitar 80-an mengemukakan tema Malaysian Malaysia.  Apakah perbezaan antara 1 Malaysia dengan Malaysian Malaysia?  Oleh kerana keluar dari Najib maka semua orang UMNO ikut. Siapa ikut siapa?  Jelas UMNO ikut DAP. 

       Wahai orang UMNO, gagasan 1 Malaysia direka oleh sekumpulan orang Yahudi yang dilantik Najib.  Yahudi ini duduk dalam syarikat APCO.  Mereka telah membina imej Israel dengan gagasan 1 Israel.  Kerajaan Malaysia berbelanja berjuta ringgit membayar syarikat ini.  Bukankah ini pembaziran?

       Islam dengan jelas menentang berdasarkan hujah Al-Qur'an

       1)     Yahudi adalah musuh berterusan orang Islam.  Dinyatakan dalam Al-Qur'an bahawa "Tidak akan reda kepada kamu Yahudi dan Nasrani sehingga kamu ikut cara hidup mereka".  UMNO kawan dengan Yahudi - ok.  Orang Yahudi jadi penasihat kepada PM - ok.   Orang Melayu lain kalau berkenalan dengan orang Amerika maka dikatakan kepadanya pengkhianat negara.

       2)  Kempen 1 Malaysia - pembaziran wang rakyat.  Pembaziran adalah budaya syaitan.  Tak kan UMNO tak tahu.  Setiap kempen seorang PM yang hendak turun ke akar umbi akan memakan belanja yang besar.  Segala-galanya sekarang adalah 1 Malaysia.  Seluruh iklan adalah 1 Malaysia.  Kursus seluruh peringkat jentera kerajaan adalah untuk memperkenalkan 1 Malaysia. Jutaan ringgit lagi wang rakyat akan dibelanjakan secara membazir.  Dasar Penerapan Nilai Islam zaman Mahathir juga berbelanja jutaan ringgit tetapi akhirnya hancur begitu sahaja.  Sama juga dengan Badawi dengan Islam Hadari juga berbelanja jutaan ringgit tetapi akhirnya rakyat menolak dasar tersebut.  

     3)  Kempen 1 Malaysia adalah perkara lagho.  Islam menentang perkara yang lagho dan sia-sia.  Perkara lagho dan sia-sia dalam Islam dikaitkan dengan kekhusyukkan dalam solat.  Dalam surah Al-Mukminin Allah Taala berfirman yang bermaksud "Beruntung jadi orang beriman (1) Yang khusyuk dalam solat (2) dan yang menjauhkan diri dari perkara lagho"

     Wahai seluruh rakyat Malaysia apakah anda perlu kempen yang membazir ini?  Tunjukkanlah sikap anda itu dengan tidak mengundi BN lagi.  Jelas UMNO  menentang Islam, UMNO membazir wang rakyat dan UMNO suka kepada perkara lagho.  Jauhi UMNO.

1 komen:

Tanpa Nama,  7 Mac 2010 pada 7:40 PG  

Konsep Satu Malaysia atau Satu Malaya pertama kali dicadangkan oleh penjajah British pada tahun 1946 atas nama Malayan Union. Juara rakayat yang menentang ketika itu ialah UMNO. Kini juara rakyat yang sama menghidupkan semula cadangan penjajah tersebut...syabas!!!

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP