#1

UMNO MELIBERALKAN AJARAN ISLAM

>> Isnin, Mac 22, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) KE 25

UMNO MELIBERALKAN AJARAN ISLAM

FIRMAN ALLAH TAALA DALAM SURAH AL-BAQARAH AYAT 151



 " SEBAGAIMANA KAMI TELAH MENUTUSKAN KEPADA KAMU SEORANG RASUL DARI KALANGAN KAMU YANG MEMBACAKAN AYAT-AYAT KAMI DAN MENSUCIKAN KAMU DAN MENGAJARKAN KEPADA KAMU AL-KITAB DAN HIKMAH"
Chinese
猶如我派遣你們族中的一個使者來教化你們,對你們宣讀我的跡象,熏陶你們,教 授你們天經和智慧,並將你們所不知道的教訓你們。
Tamil
இதே போன்று, நாம் உங்களிடையே உங்களிலிருந்து ஒரு தூதரை, நம் வசனங்களை உங்களுக்கு எடுத்து ஓதுவதற்காகவும்; உங்களைத் தூய்மைப்படுத்துவதற்காகவும்; உங்களுக்கு வேதத்தையும், ஞானத்தையும் கற்றுக்கொடுப்பதற்காகவும்; இன்னும் உங்களுக்குத் தெரியாமல் இருந்தவற்றை, உங்களுக்குக் கற்றுக் கொடுப்பதற்காகவும் அனுப்பியுள்ளோம்.
    Al Baqarah 151

Dari ayat Allah Taala memaklumkan kepada seluruh manusia untuk mengikuti ajaran Rasul.  Bahawa seluruh ajaran Rasul adalah benar datang daripada Allah.  Tiada ada satupun ajaran Rasul dalam bab agama datang daripada Rasul sendiri.  Dalam ayat diatas antara tugas Rasul ialah
1)     membacakan keterangan ayat Allah
2)     mensucikan manusia daripada syirik kepada Allah. Mengajak manusia melakukan penyembahan hanya kepada Allah yang esa.
3)     mengajarkan kepada manusia isi Al-Kitab (Al-Qur'an)

     Agama yang dianuti manusia mestilah beracuan dengan acuan yang dibawa oleh Rasullullah saw. Manusia tidak boleh memandai-mandai membuat dasar agama melainkan mengikuti ajaran Rasul.  Solat sahaja sudah ditegaskan oleh Nabi Muhammad saw melalui sabdanya yang bermaksud " Solatlah kamu sepertimana kamu tengok aku solat"  Dari hadis ini jelas bahawa segala yang berbentuk agama mestilah mengikuti ajaran yang dibawa Nabi Muhammad saw.

     UMNO menyokong ajaran Islam yang liberal.  Melalui Sister In Islam (SIS) ajaran Islam liberal dikembangkan.  Siapa dia dibelakang SIS?  Mereka yang menjadi ahli kumpulan ini adalah antaranya anak-anak bekas PM.  Pertubuhan ini tidak disiasat oleh KDN dan Majlis Agama Negeri kerana membawa ajaran sesat.

    Antara ajaran yang hendak diliberalkan oleh SIS ialah mereka hendak supaya
1)     kuasa cerai dalam Islam tidak hanya dimenopoli oleh lelaki tetapi juga mestilah diberikan kuasa cerai tersebut kepada orang perempuan
2)     Khatib Jumaat dan Imam Jumaat juga janganlah dimanopoli oleh lelaki tetapi mestilah juga diberikan kepada orang perempuan
3)     tidak setuju dengan pelaksanaan hukum syariah

dan banyak lagi.  Jelas UMNO tidak pernah menyekat pertubuhan seperti ini.  Majlis agama Islam juga hanya berdiam diri.  Tidak ada pemimpin SIS yang ditahan di bawah Akta ISA.  UMNO hanya membiar sahaja.  Inilah pendirian UMNO sebenarnya.  UMNO memang tidak mahu mengikut acuan yang telah ditetapkan Rasul.

   Antara ahli UMNO ada juga  yang anti hadis.    Wahai para ustaz dan ustazah UMNO kenapa anda masih bergelumang dengan UMNO?
       
Oleh yang demikian jauhi diri anda dari UMNO.  Ia adalah barah yang akan menjauhi anda dari syafaat Nabi Muhammad di akhirat.  Termasuk jangan anda mengundi para pemimpin UMNO.  Undi anda bermakna anda meredhai golongan anti hadis.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP