#1

UMNO MEROBOHKAN RUMAH ALLAH (SURAU DAN MASJID)

>> Isnin, Mac 15, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 18

UMNO MEROBOHKAN RUMAH ALLAH (SURAU DAN MASJID)

FIRMAN ALLAH


 Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.

(AL-BAQARAH : 120)

     UMNO secara bersungguh melakukan pengkhianatan terhadap agamanya.  UMNO secara terangan sama ada mengarahkan merobohkan masjid surau atau menutup operasi surau/masjid.  Masjid-masjid yang menjadi JK masjidnya adalah orang UMNO sepi daripada pengajian.  UMNO menjadikan masjid sebagai tempat hanya solat berjemaah dan membiarkan masyarakat terbiar daripada disirami dengan keilmuan Islam.

    Masjid yang dirobohkan dengan arahan pemimpin UMNO ialah Masjid Bujal di Kemaman.  Peristiwa ini adalah peristiwa yang menyedihkan umat Islam di seluruh negara.  Begitu juga dengan surau di KG Berembang, Selangor juga dirobohkan.  Dua peristiwa ini adalah peristiwa yang tercatat dalam sejarah negara sebagai sejarah hitam yang dibuat oleh UMNO.

     Perbuatan meroboh masjid atau surau (rumah Allah) biasanya dibuat oleh orang Yahudi dan Nasrani.  Dua kaum ini adalah musuh yang nyata untuk umat Islam.  Apabila UMNO sudah sanggup merobohkan masjid dan surau maka inilah yang disukai oleh Yahudi dan Nasrani.

  Oleh yang demikian bukti yang macam mana lagi yang dikehendaki oleh orang UMNO dan yang simpati dengan UMNO untuk berubah?. Sikap pemimpin UMNO membiarkan masyarakat terus buta maklumat.  UMNO tidak mahu majlis pengajian.  Majlis pengajian dikatakan majlis mengata orang.  Maka kita mahu bertanya kalau majlis bersembang bukankah ia juga majlis mengatakan orang.

     Marilah berubah seperti yang dibuat Nabi Muhammad saw.  Orang yang terikat dengan kebenaran tidak akan bersama dengan benda mungkar.  Inilah yang digeruni oleh UMNO.  Ubah Yob.  Ubah Yong.  Tinggalkan mungkar supaya selamat di dunia dan akhirat.  Anda mampu melakukannya di atas kertas undi dengan mengundi Pakatan Rakyat.






sila lihat http://mahaguru58.blogspot.com (runtuh masjid Kg bujal),
youtube; taip surau kg berembang

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP