#1

UMNO MENCIPTA FITNAH MENGEKALKAN KUASA

>> Jumaat, Mac 19, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) KE 22


UMNO MENCIPTA FITNAH UNTUK MENGEKALKAN KUASA


FIRMAN ALLAH DALAM SURAH AL-BAQARAH 191



Dan bunuhlah mereka (musuh yang memerangi kamu) di mana sahaja kamu dapati mereka, dan usirlah mereka dari tempat yang mereka telah mengusir kamu; dan (ingatlah bahawa angkara) fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan dan janganlah kamu memerangi mereka di sekitar masjid Al-Haraam sehingga mereka memerangi kamu di situ. Oleh itu kalau mereka memerangi kamu (di situ), maka bunuhlah mereka. Demikianlah balasan bagi orang-orang yang kafir. 
Surah Al Baqarah (ayat 191)

"DAN ANGKARA FITNAH ITU ADALAH LEBIH BURUK DARIPADA MEMBUNUH"


     Ayat diatas adalah dasar kehidupan masyarakat yang hendak dibina oleh Islam.  Masyarakat Islam mestilah bebas dari angkara fitnah.  Fitnah adalah perkara yang diharamkan oleh Islam.  Dalam sebuah negara Islam kejujuran dan kebenaran adalah paksinya.  Semua bangsa akan mendapat keadilan yang sama.  Tanpa mengira bangsa dan warna kulit.  Kafir zimmi turut juga akan mendapat keadilan seperti orang yang beriman.  Dalam surah Al-Hujurat budaya mengintip kelemahan orang lain turut juga dilarang.  Mengintip kelemahan orang lain akhirnya akan tercetusnya budaya fitnah.

    UMNO untuk mengekalkan kuasa dengan beraninya melanggar perintah Al-Qur'an.  UMNO mencipta fitnah.  Apa itu fitnah?  Benda tiada diadakan.  Benda yang tidak wujud dikatakan ada. Inilah fitnah.  UMNO sanggup membuat fitnah demi mengekalkan kuasa.  Menteri UMNO bukan tak tahu bahawa yang direka itu adalah fitnah tetapi oleh kerana untuk mengekalkan kuasa mereka mengakui fitnah tersebut sebagai ada.  Apabila ditanya kepada mana-mana menteri mereka akan menjawab "biarlah mahkamah menentukannya?  Inilah bentuk keredhaan.  Menurut Yusuf Qardhawiy yang merancang fitnah (tuduhan Qazaf tanpa saksi) - berdosa besar yang mengakui wujudnya fitnah - fitnah dikatakan benar - fasiq

   Fitnah qazaf yang pertama ialah tuduhan terhadap DS Anwar Ibrahim meliwat Azizan.  Apa bukti ia adalah fitnah?  Mahkamah Persekutuan akhirnya membuat keputusan bahawa tuduhan tersebut tidak ada kes.  Penganiayaan berlaku terhadap

1)  DS Anwar Ibrahim di penjara 6 tahun
2)  Perjalanan kehakiman yang memalukan sehingga mengusung tilam ke dalam mahkamah
3)  melibatkan ramai orang yang turut juga teraniaya dalam kes ini, contoh Dr Munawar, 
4)  Keluarga DS Anwar dalam keadaan tertekan
5)  Kos perbicaraan yang ditanggung dengan wang rakyat dalam perkara fitnah dan lain - lain.

 UMNO sanggup buat untuk mengekalkan kuasa pemerintahan.  Akhirnya Mantan PM Mahathir (Mantan Presiden UMNO) mengakui bahawa DS Anwar tidak bersalah.  Inilah watak pemimpin UMNO yang jahat.  Kejahatannya mendapat dokongan orang Melayu.

    Sekarang datang pula fitnah kedua.  Firnah yang dereka UMNO masih berkisar dengan liwat.  Seluruh instrumen kerajaan digunakan oleh pemimpin UMNO.  Polis dan Mahkamah terus digunakan oleh pemimpin UMNO untuk menunjukkan bahawa fitnah ini benar.  Tuduhan liwat ke 2 ini adalah fitnah kerana

1) Saiful telah diperiksa oleh doktor Pusat Rawatan Islam WP (PUSRAWI), 3 Doktor Pakar Hospital KL (HKL) mensahkan bahawa dubur Saiful masih "dara".  Dubur Saiful belum lagi ditembusi oleh "batang".
2.) Dalam konteks pembelaan, pihak peguambela (DS Anwar)  tidak memperolehi apa-apa atau sebarang bahan pendakwaan tuduhan yang hendak dibuat pembelaan.  Tiada mahkamah dalam dunia yang mengamalkan prosedur atau tatacara kehakiman seperti ini.  
3) Tiada kertas pendakwaan/pertuduhan.  Tetapi pihak pembelaan(DS Anwar) hendaklah membuat pembelaan.  Bukankah ini amalan hukum rimba oleh kerajaan UMNO-BN?  Dimanakah keadilan?

Inilah yang dikatakan fitnah.  UMNO akan buat apa sahaja untuk mengekalkan kuasa.  Para menteri UMNO bukan tak tahu.  Tetapi tetap bersekongkol bagi mengekalkan kuasa.  

Wahai ahli UMNO, penyokong UMNO, para ustaz yang menyokong UMNO segeralah tinggalkan UMNO.  Parti ini mengamalkan perkara yang bertentangan dengan Islam.

Para pengundi lakukanlah perubahan.  Apakah anda mahu melihat lebih ramai yang akan terus teraniaya?  Kezaliman mestilah dihentikan.  Inilah sabda Nabi yang bermaksud
"Bantulah saudara kamu yang kena zalim dan membuat zalim.  Sahabat bertanya Ya Rasullullah kami faham untuk membantu saudara kami yang kena zalim tetapi macam mana membantu saudara kami yang membuat zalim?  Nabi memjawab "hentikan kezalimannya" (jangan mengundi UMNO-BN)
      
Maka untuk menghentikan kezaliman UMNO-BN maka janganlah abang, kakak, yong, yob mengundi BN-UMNO dalam pilihanraya ke 13.  Dalam pilihanraya ke - 13 undilah PAS, Keadilan dan DAP.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP