#1

UMNO-BN TIDAK TUNAI AMANAH, RAKUS KUASA

>> Isnin, Mac 01, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
 KETUANAN MELAYU 3

UMNO-BN TIDAK TUNAI AMANAH,
RAKUS KUASA,

Kelantan sepatutnya dapat royalti dari tahun 1984, dinafi oleh UMNO-BN.  Macam-macam alasan diberikan.  Asas tidak beri ialah kerana Kelantan di perintah PAS. Itu sahaja.  Di Kelantan itu bangsa apa le agaknya?  Kalau benar orang UMNO adalah Melayu, kenape tidak diberikan royalti kepada kerajaan Kelantan? 

Dulu Sabah diperintah Pairin.  Waktu tu Pairin adalah pembangkang.  Tetapi UMNO-BN beri juga royalti.  Kenapa beri?  Bangsa apa le agaknya orang di Sabah?

Jelas nilai bangsa melayu yang dipertahankan UMNO keliru.  Di tempat bangsa melayu sepenuhnya tidak diberikan royalti.  Wahai orang UMNO jangan le pertahankan nilai yang keliru ini.  Jangan lagi beri undi anda kepada pemimpin UMNo dari bangsa melayu kerana mereka mengelirukan anda.

Islam jelas, yang dipertahankan adalah amanah bukan bangsa.  Kalau royalti maka royaltilah yang diberikannya.  Nilai ini hanya ada dalam PR - salah satu nilai dalam perjuangan PR ialah beramanah.  Fikir-fikirkan. Letak tangan di dahi.  Merdekakan undi anda kepada yang amanah sahaja.


Dermalah kepada Madrasah Kuliah Dhuha untuk kegiatan da'wah berterusan. Bayaran terus ke akaun CIMB 08160000065107. Cek atas nama Madrasah Kuliah Dhuha ke alamat Mad Kuliah Dhuha, 49 (lot 219) Pesiaran Seri Raia, Taman Seri Raia, Kg Kepayang, 31300 SIMPANG PULAI

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP