#1

UMNO DIKELILINGI OLEH PEMIMPIN YANG ZALIM

>> Selasa, Mac 30, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 33

UMNO DIKELILINGI OLEH PEMIMPIN YANG ZALIM


FIRMAN ALLAH DALAM SURAH AL-HAJJ AYAT 45



Maka bukan sedikit negeri-negeri yang Kami binasakan dengan sebab kezaliman penduduknya, lalu runtuh ranaplah bangunan-bangunannya; dan bukan sedikit pula telaga yang telah terbiar, dan istana yang tersergam (telah kosong, ditinggalkan).  
Chinese
有許多城市居民不義,而我毀滅他們,地上屋頂尚存,並且有若干被遺棄的水井 和被建成的大廈。 
Tamil 
அநியாயம் செய்த எத்தனையோ ஊ(ரா)ர்களை நாம் அழித்திருக்கிறோம் - அவற்றின் முகடுகள் மீது அவை விழுந்து கிடக்கின்றன எத்தனையோ கிணறுகள் பாழடைந்து கிடக்கின்றன எத்தனையோ வலுவான மாளிகைகள் (பாழ்பட்டுக் கிடக்கின்றன).
Al Haj : 45

    Takrif keadilan ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.  Apabila gagal meletakkan sesuatu pada tempatnya maka ia dikatakan zalim.  Dalam ayat ini jelas Allah Taala menyatakan berapa banyak negeri dalam alam ini yang dimusnhakan Allah kerana kezaliman penduduknya. 

     Kemas sekali pernyataan Allah diatas.  Sebuah pemerintahan/kerajaan  mestilah terus berusaha untuk menegakkan keadilan Allah (Al-Qur'an dan Sunnah).  Dari manakah datangnya kezaliman?  Kalau tidak datangnya dari pemimpin?  Rakyat tidak akan menentang Islam kalau tiada pemimpin yang mengajarnya.  Yang mengajar rakyat menentang Islam ialah UMNO. 

     Seperti juga sebuah rumahtangga. Dari manakah seorang anak hendak belajar solat?  Sudah pasti dari ibu dan bapanya.  Kenapa ibu dan bapanya?  Kerana ibu dan bapanya adalah pemimpin kepada anak kecil ini.  Kalau ibu dan bapanya tidak solat, inilah kezaliman.  Anaknya juga tidak bersolat, ini juga adalah kezaliman.  Dari mana punca kezaliman ini?  Dari pemimpin rumahtangga. 

 Begitu juga dengan sebuah negara.  Rakyat akan mengikut watak pemimpin.  Kalau pemimpin baik maka rakyat akan jadi baik.  Tapi kalau watak pemimpin adalah jahat maka rakyat akan lebih zalim lagi wataknya. 

Demikianlah sabda Nabi Muhammad saw "Setiap kamu adalah pemimpin dan kamu bertanggung jawab terhadap yang kamu pimpin" 

 UMNO kononya memperjuangkan Melayu, Bahasa Melayu dimusnahkannya dengan dasar PPSMI.  

UMNO kononnya memperjuangkan Islam, hukum Allah ditentangnya.  

UMNO kononnya memperjuangkan keadilan,  merekacipta fitnah adalah kerjanya. 

UMNO kononnya memperjuangkan demokrasi, rampasan kuasa Perak yang dibuatnya (5 Feb 2009)  yang diketuai oleh Presiden UMNO sekarang.  

UMNO kononnya memperjuangkan hak rakyat, rakyat Kelantan sepatutnya dapat royalti diganti dengan wang ihsan.  

UMNO kononnya memperjuangkan budaya baik, rasuah menjadi budaya UMNO.  Bukanlah UMNO kalau tak rasuah.


dan banyak lagi.  Inilah kezaliman UMNO yang tidak mahu memilih Al-Qur'an dan Sunnah.  UMNO memilih hawa nafsu.  Hawa nafsu bawa kehancuran dan kebinasaan.  Wahai ahli UMNO fikir-fikirkan.  Anda dikelilingi oleh pemimpin yang tidak mahu kepada penyelesaian Islam.  Wahai para ustaz dan ustazah UMNO fikir-fikirkan.  Al-Qur'an diturunkan kepada manusia bukan untuk binatang.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP