#1

UMNO-BN SALAHGUNA KUASA SERAH 2 TELAGA MINYAK - HAK RAKYAT DINAFI

>> Khamis, Jun 17, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU (UMNO) 107





UMNO-BN SALAHGUNA KUASA SERAH 2 TELAGA MINYAK BLOK L&M - HAK RAKYAT DINAFI

HADIS NABI MUHAMMAD SAW

"MENCINTAI TANAHAIR SEBAHAGIAN DARIPADA IMAN"

     UMNO-BN membuat tanggapan bahawa mereka berkuasa penuh untuk berbuat apa sahaja.  UMNO-BN melanggar apa sahaja yang telah ditetapkan sebelum ini.  Benar-benar demokrasi yang ada di Malaysia adalah demokrasi ala UMNO-BN.

     Zaman Tunku hendak mengeluarkan Singapura (1963) daripada Malaysia maka yang dilakukan Tunku ialah

1)   membawa isu tersebut ke pengetahuan Parlimen.  Dibentangkan dalam Parlimen.  Tunku merayu supaya seluruh ahli Parlimen menyokong usul tersebut.
2)   Parlimen meluluskan akta mengeluarkan Singapura daripada Malaysia
3)   Maka terkeluarlah Singapura daripada Malaysia

     Zaman Pak Lah-Najib cara mengeluarkan mana-mana wilayah hanya dengan

1)    mesyuarat Kabinet
2)   kabinet meluluskan mana-mana hak negara diberikan kepada sesiapa pun maka terkeluarlah hak milik negara itu kepada sesiapa yang dikehendaki. 

     Pendekatan ini sangat bahaya.  Kabinet tidak berhak untuk mengeluarkan mana-mana hak milik negara kepada sesiapapun sebelum di bahas

1)  Parlimen/Dewan Undangan Negeri (hak negeri)
2)  Diluluskan oleh Majlis Raja-Raja / Raja

Tapi semua ini dilanggar oleh UMNO-BN.  UMNO-BN telah malu dan berputih mata dalam isu perebutan Pulau Batu Putih.  Hujah yang dibawa oleh Peguam Negara (Gani Patail) adalah lemah kerana Gani Patail hanya pandai membuat fitnah.  Akhirnya Pulau Batu Putih diperolehi oleh Singapura.  Pemimpin Malaysia kata pulau itu hanya batu.  Tetapi Singapura dengan memperolehi Pulau Batu Putih akan membina Satelit yang akan mengawal kepentingannya untuk rantau Asia Tenggara.  Inilah kerja UMNO-BN

     Dalam bab blok telaga minyak L&M yang diserahkan oleh UMNO-BN kepada Brunei dengan nilaian RM320 billion pula sekali lagi hak rakyat dalam negara ini dinafikan UMNO.  Kalau kes ini berlaku di negara Jepun yang banyak pulau maka sudah pasti Perdana Menteri Jepun akan meletakkan jawatan kerana tidak dapat mempertahankan wilayahnya.  Tapi di Malaysia suasana ini tidak berlaku.  Pemimpin UMNO-BN memang muka tak pemalu.

     UMNO-BN serah 2 telaga minyak bernilai RM320 billion.  Bukankah ini jelas menafi hak rakyat?  Pakar ekonomi membuat jangkaan dengan RM320 billion ini sekiranya digunakan untuk memerintah dan memberi kesejahteraan kepada rakyat Kedah maka selama 700 tahun masih tidak habis diguna.  Tetapi diberikan wang sebanyak itu kepada Brunei. 

     Setelah penyerahan 2 telaga minyak ini pemimpin UMNO-BN kata negara akan muflis.  Dana negara sudah kering.  Macam mana tak kering serah 2 telaga  minyak kepada negara Brunei.  Hutang negara meningkat.  Lalu rakyat dihukum.  Duit rakyat diguna untuk membayar hutang negara.  Yang membuat hutang ialah pemimpin UMNO-BN.  Tapi yang dihukum ialah wang rakyat.  Dana awam akan terus dieksploitasi supaya dapat mengurangkan defisit negara.  Inilah kerja UMNO-BN.

     Wahai ahli UMNO-BN bangkitlah untuk membetulkan keadaan.  Tak kan dah sampai tak ada rasa dalam hati kamu.  Pemimpin kamu UMNO-BN serah RM320 billion kepada Brunei tak akan tak ada rasa dalam hati kamu bahawa ini kerja yang tak betul.  Tukarlah dan tinggalkan UMNO.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP