#1

UMNO TIDAK DAPAT KEISTIMEWAAN TELAGA KAUTSAR

>> Selasa, November 09, 2010

Telaga kutsar disebut Allah secara khas dalam surah kautsar.  Sebab turun surah ini ialah Abu Jahal bertanya kepada pengikut Muhammad "apa yang kamu dapat ikut Muhammad?  Inilah soalan yang ditanya oleh UMNO kepada pengikut PAS.  Apa yang kamu dapat ikut PAS? atau secara spesifiknya apa yang kamu dapat dengan Islam.

Abu jahal apabila dibacakan ayat dalam surah kautsar, dia kepeningan.  Tak dapat abu jahal membayangkan kautsar itu?  Ini kerana kautsar itu hanya ada di sisi Allah.

3 ciri manusia yang mendapat habuan kautsar, iaitu

1).  mendirikan solat kerana Allah
2)  melaksanakan ibadah qurban kerana allah
3)  tidak melawan Islam dan syariat Nabi Muhammad saw.  Manusia yang melawan ini Al-Qur'an istilahkan mereka adalah abtar. Maksud abtar ialah manusia itu telah memutuskan hubungannya dengan Allah.

UMNO mungkin ada dua shj.  Yang pasti UMNO lawan Islam dan syariat Nabi Muhammad saw.  Yang mana satu UMNO lawan?  UMNO tidak mahu hukum Allah,  UMNO tak mahu amal Islam yang syumul,  UMNO tak mahu menutup aurat.  Oleh kerana UMNO lawan syariat Islam maka UMNO telah abtar dengan Allah.  UMNO memutuskan hubunagn dengan Allah. Maka di akhirat orng UMNO hendak duduk di mana?

JAUHI UMNO KERANA UMNO MEMUTUSKAN HUBUNGAN DENGAN ALLAH.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP