#1

KES LIWAT ANWAR II - BENAR SABDA NABI - 2 HAKIM MASUK NERAKA

>> Jumaat, November 26, 2010

Nabi Muhammad saw bersabda yang bermaksud

" 1 qadi (hakim)  masuk syurga dan 2 jenis qadi (hakim) masuk neraka.  Qadi (hakim) yang masuk syurga ialah Qadi (hakim yang tahu kebenaran dan memutuskan keputusan berdasarkan yang hak dan benar itu. Qadi (hakim ) yang masuk neraka ialah seorang Qadi (hakim) yang tahu kebenaran tetapi memutuskan berdasarkan kepalsuan, dia dalam neraka dan Qadi (hakim) yang memutuskan perkara berdasarkan kejahilannya, dia dalam neraka"

Benarlah kata Nabi Muhammad saw.  Ini jelas dalam banyak isu yang berlaku kini

1)  Kes liwat II Anwar Ibrahim
2)  Kes MB Perak
3)  Fatwa Mufti Harusani tentang Zamri Kader yang tidak bersalah dalam kes menacak tiang seri

Pertimbangan dalam apa sahaja mestilah berdasarkan Islam.  Bukan pertimbangan yang lain.  Maka oleh yang demikian apabila pertimbangan dunia dijadikan asas maka kehancuran menunggu di hadapan.  Itu sebab ketika membicarakan anak Saidina Umar,  Saidina Umar menarik diri daripada menjadi Qadi (hakim).  Sudah pasti penarikan diri saidina Umar tidak lain untuk menengakkan keadilan.  Apabila keadilan tertegak maka sudah pasti datang keamanan daripada Allah.

Hari ini UMNO bawa kehancuran.  Badan penting duduk di Jabatan Perdana Menteri (JPM.  Badan Kehakiman, Badan Pencegahan Rasuah, Suruhanjaya Pilihanraya duduk di bawah JPM  Ketua JPM ialah PM.  Apa PM kata mereka mesti ikut.

Oleh yang demikian maka perubahan mestilah berlaku.  Badan-badan penting ini mestilah berada di bawah Parlimen.  Baru bebas dari sebarang pengaruh.  Ini hanya boleh dilakukan kalau PR memerintah Malaysia.  Tukar untuk perubahan.

Jauhi UMNO.  UMNO membawa Malaysia kepada kehancuran.  Jangan undi calon UMNO dalam PRU 13.  Wahai Allah Engkaulah yang menguasai hati manusia, lemahkan UMNO dn kalahkan mereka dalam pilihanraya 13 ini wahai Allah.  UMNO tak mahu kepada Al-Qur'an dan Sunnah.  Amin

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP