#1

SIRI 22 - UMNO=FIR'AUN BERI UPAH KEPADA ORANG MELAWAN KEBENARAN

>> Sabtu, Oktober 16, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 188

FIR'AUN MEMBERI UPAH UNTUK MENDAPAT SOKONGAN
UMNO-BN BENTANG BELANJAWAN NAK DAPAT SOKONGAN,
ROSMAH DAPAT RM111 JUTA

Allah Taala berfirman dalam surah Syuaraa ayat 41



Maka ketika ahli-ahli sihir itu datang, berkatalah mereka kepada Firaun: "Benarkah kami akan beroleh upah, kiranya kamilah orang-orang yang menang?"

     Dalam ayat ini Allah Taala mendedahkan kejahatan Fir'aun melalui memberi upah kepada yanng melawan kebenaran.  Nabi Musa membawa kebenaran Illahi.  Fir'aun menegakkan kezaliman dan hawa nafsu.  Fir'aun mengumpul tukang sihir untuk melawan dan menakutkan Nabi Musa.  Berhimpunlah seluruh ahli sihir untuk mengalahkan Nabi Musa yang membawa kebenaran,  Fir'aun ditanya oleh ahli sihir apakah kami akan diberi upah kalau dapat mengalahkan Nabi Musa?  Firaun menjawab bukan takat upah yang kamu dapat malahan kamu akan menjadi orang yang dekat dengan aku (fir'aun).  Ahli sihir akan menjadi kroni kepada Fir'aun.  Kroni maka dalam fikiran yang menjadi kroni maka akan banyaklah projek fir'aun akan diperolehi.

    Sama dengan UMNO.  Corak pendekatan UMNO sama dengan fir'aun.  Mereka memberi upah kepada yang melawan kebenaran.  Budget 2011 dah dibentang.  Yang mendapat manfaat ialah orang UMNO, kontraktor UMNO, Imam UMNO, Guru Kafa UMNO.  Nanti ada hujah yang di Kelantan, PP, Kedah dan Selangor? Berapa ramai Imam UMNO di negeri tersebut.  Pasti ramai berbanding dengan PR.  Kakitangan kerajaan yang menjalankan jentera kerajaan dapat duit bantuan persekolahan RM500.  Program Bini Najib Rosmah dapat RM111 juta.  Sokong le lagi UMNO BN.

     JANGAN LE SOKONG UMNO LAGI YONG YOP. UDAH LE.  Macamana UMNO-BN nak jalankan semua ini. Tidak lain melainkan tekan rakyat melalui naik harga petrol.  6 bulan lagi petrol naik 15 sen.  Itu sebab tol tak naik. sebab naik tol tak ada kaitan dengan bayaran-bayaran yang diupah oleh UMNO-BN.

    UNDILAH CALON PAS DI GALAS DAN PAS, PKR, DAP DALAM PRU 13 UTK KESEJEHTERAAN HIDUP RAKYAT.  BANTULAH PR UNTUK MENOLAK PEMBOHONGAN UMNO-BN YANG MENEKAN KEHIDUPAN RAKYAT.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP