#1

SIRI 11- UMNO=FIR'AUN, MENOLAK RISALAH DAN DISEDIAKAN AZAB OLEH ALLAH

>> Ahad, Oktober 03, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 176


FIR'AUN TOLAK RISALAH NABI MUSA - DIAZAB ALLAH
UMNO TOLAK RISALAH NABI MUHAMMAD - MAKA UMNO DAPAT?

Allah Taala berfirman dalam surah Al-Anfal ayat 52


(Keadaan orang-orang kafir itu) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka kufur ingkar akan ayat-ayat Allah, lalu Allah menyeksa mereka dengan sebab dosa-dosa mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha berat seksaNya.

Dalam ayat ini HAMKA menyatakan bahawa kekufuran Fir'aun membawa kebinasaan iaitu Allah Taala menyediakan azab yang tidak terperinya.  Ini kerana Fir'aun memilih kezaliman bersama keluarganya dalam menentukan corak kehidupan.

   Ayat ini menjelaskan bahawa kezaliman yang dilakukan Fir'aun bukanlah ia keseorangan.  Kezaliman itu turut didukung oleh ahli keluarganya.  Dalam konteks sekarang UMNO dan kezaliman juga bukanlah seorang.  Kezaliman UMNO disokong oleh 3 juta ahli UMNO seluruh negara.

    Hamka menyatakan dihujung ayat itu Allah Taala menyediakan azab yang pedih kerana kezaliman Fir'aun dalam mengurus kehidupan.  Risalah nabi Musa terus ditolak oleh Fir'aun.  Malahan Fir'aun melawan risalah Nabi Musa ini.  Inilah pilihan Fir'aun.  Balasannya ialah keazaban daripada Allah.

    UMNO melawan risalah Nubuwwah Nabi Muhammad saw.  Tiada tekad pada pemimpin UMNO untuk melaksanakan Islam.  Tidak melaksanakan Islam inilah kezaliman UMNO.  Jangan sokong calon UMNO dalam PRU 13.  UMNO tak nak Islam.  Kepada Fir'aun perbuatan tolak risalah nabi Musa Allah menyediakan azab kepada firaun dan pengikutnya.  Kepada UMNO yang menolak Islam maka ????? sila buat kesimpulan.

   UNDILAH CALON PAKATAN RAKYAT DALAM PRU 13 UNTUK KESEJAHTERAAN HIDUP RAKYAT. NDA MAMPU MELAKUKANNYA.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP