#1

sejarah syuhada berulang di Mesir

>> Rabu, Ogos 14, 2013

Kini sejarah as syahid al banna berulang.... Maka kebangkitn rakyat tdk akn berhenti & bernoktah; andai seribu nyawa terkorban maka akn bangkit pemuda2 yg cintakn syahid.. Jgn d tanya siapa tetapi ia adlh tentera allah.. Nahnu ansorullah..
Saksi dari Medan Nahdhah:

Hospital lapangan di Nahdhah telah dibakar sepenuhnya menjadi abu. Ramai pro demokrasi dikepung di dalam Fakulti Kejuruteraan di Universiti Kaherah dan peluru-peluru hidup dilepaskan kepada mereka. Ramai yang terbunuh dan cedera dan tiada bantuan perubatan atau pengangkutan dilaporkan. Suasana medan kosong kecuali 'pihak keselamatan' yang sedang merampas barang-barang peribadi milik penunjuk perasaan pro demokrasi dari khemah-khemah.

Jalan Universiti (Gamiah street) dikatakan adalah jalan keluar yang selamat, tetapi dilaporkan mereka yang berada di jalan itu telah dan masih ditangkap oleh 'pihak keselamatan'.

Sumber : RabaahToday
#mesirkin

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP