#1

jalan pendek menjadi kafir

>> Sabtu, April 13, 2013

1 komen:

Aisyah M.Yusuf 13 April 2013 pada 1:05 PTG  

"Apakah kamu tidak memperhatikan orang orang yang mengaku ngaku telah beriman kepada apa yang telah diturunkan kepadamu dan apa yang diturunkan sebelummu? Mereka hendak berhakim kepada thogut, padahal mereka telah diperintah untuk kafir kepada thogut. Dan syetan bermaksud menyesatkan mereka dengan penyesatan yang sejauh-jauhnya.
(An Nisa ; 60)

"Maka putuskanlah perkara diantara mereka dengan apa apa yang telah Allah turunkan dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu"
(Al Maidah:48)

"Dan barang siapa yang berhukum kepada selain yang telah Allah turunkan, maka mereka adalah orang orang kafir"
(Al Maidah : 44)

"Dan tidaklah patut bagi laki laki yang mu'min dan tidak pula bagi perempuan yang mu'ninah, apabila Allah dan Rosul-Nya telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan lain tentang urusan mereka." (Al Ahzab:36)

"Dan apabila mereka diseru kepada Allah dan Rosul-Nya agar Rosul mengadili diantara mereka, tiba tiba sebagian dari mereka menolak untuk datang. Tetapi jika keputusan itu (menguntungkan) untuk mereka, mereka datang kepada Rosul dengan patuh. Apakah dalam hati mereka ada penyakit atau karena mereka ragu ragu ataukah karena takut kalau kalau Allah dan Rosul-Nya berlaku zalim kepada mereka? Sebenarnya mereka itulah orang orang yang zalim. Sesungguhnya jawaban orang orang mu'min bila mereka diseru kepada Allah dan Rosul-Nya agar Rosul mengadili diantara mereka ialah ucapan: "Kami mendengar dan kami taat." Dan mereka itulah orang orang yang beruntung. Dan barangsiapa yang taat kepada Allah dan Rosul-Nya, dan takut kepada Allah serta bertaqwa kepada-Nya, maka mereka adalah orang orang yang mendapatkan kemenangan." (An Nur:48-52)

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP