#1

UMNO PALING TERKEJUT KENYATAAN MURSYIDUL 'AM NIK ZIZ

>> Jumaat, Disember 03, 2010

Kenyataan Mursyidul 'Am PAS Nik Aziz bahawa apa salahnya dengN TPM adalah dari DAP?

     Dalam BN ucapan ini pun tak boleh dibincangkan.  Begitulah terbukanya Pakatan Rakyat.  Begitulah demokrasi dalam Pakatan Rakyat.  Perkara yang sangat sensitif tetap dibincangkan,  Inilah proses kematangan.  Pakatan sedang mengalmi proses kematangan dan perkra ini sudah mulai dibincangkan.

    Itu sebab UMNO sampai bila pun mengamalkan perkauman.  Sekarang UMNO bukan sekadar mahu mempertahankan bahawa jawatan PM dan TPM mestilah berbangsa melayu (UMNO),  UMNO sekarang mahu mempertahankan Putra Jaya hingga ke darh titisn yang terakhir.  Begitulah karutnya UMNO.

    Dalam soal yang dinyatakan oleh Mursyidul Am, umat Islam berada dalam dua keadaan. Prinsip Kaedah Fiqh "Antra dua ketakutan:

Keadaan 1 -  UMNO kekal berkuasa dan menentang Allah.  PM dan TPM orang bangsa Melyu.  Hukum Allah tidak tertegak,  tiada keadilan, pendakwan terpilih, tiada ketelusan, penyelewengan bermaharajalela, masjid tidak imarah,  rakyat terus tertekan dengan keniakan harga barangan.

Keadaan 2 -  Pakatan berkuasa.  PM orang Melayu, TPM orang cina,  Islam akan lebih bebas bergerak,  masjid akan imarah, pemimpin yang menyeleweng akan didakwa dan terhapus pendakwaan terpilih,  institusi hakim dikembalikan kewibawaannya,  negara dan rakyat terus dijaga kebjikannya, projek mega dihapuskan, kebajikan rakyat dipastikan.  PAS memerintah sama dalam konteks tersebut.

Antara dua keadaan, sebgai rakyat yang mengamalkan negara secara demokrasi, pastinya kit akan memilih keadaan nombor dua.  Seperti di Selangor yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat.  Setiap hri kuliah maghrib yng berjalan berjumlah 2,400 kuliah setip hari.  Kebajikan rakyat diutamakan dengan 20 meter padu air percuma.  Kerajaan Selangor membayar jutaan ringgit kepada SYABAS- syarikat air selangor.  Kematian dibayar kepada armalah sebanyak RM2,500.  Begitu juga dengan PP negeri berkebajikan.  Warga Emas mendapat bantuan dari kerajaan negeri sebanyak RM100 setahun.

Adapun Kedah dan Kelantan majoriti rakyat negeri itu adalah Melayu.

Bagaimana perkiraan rakyat untuk memberi undi?  Sudah pasti keadaan 2 adalah pilihan.  Buat apa PM dan TPM melayu sedangkan seluruh sistem sedang menemui kehancuran.

JAUHI UMNO,  UMNO MEROSAK SISTEM DEMOKRASI DI MALAYSIA

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP