#1

PRN SARAWAK - PR MENDAHULUI, BN BELUM NAMAKAN KETUA MENTERI

>> Selasa, April 12, 2011

KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT - Inilah yang ditunjukkan oleh rakyat Sarawak.  Walaupun Taib Mahmud menggunakan jentera jin dalam pilihanraya Sarawak, namun ini tidak menakutkan rakyat Sarawak.  PR mendahului BN melalui pengumuman bakal Ketua Menteri Sarawak sekiranya PR memerintah negeri.  Ini satu anjakan dalam konteks politik Sarawak.  BN termengah-mengah memujuk Taib Mahmud untuk mengundur diri. Namun Taib mahmud tidak mempedulikannya.  Malahan dengan angkuh pula Taib Mahmud kata "beliau bertanding adalah untuk mengekalkan kestabilan".  Taib Mahmud sudah tidak diperlulan dalam politik Sarawak.

Adalah lebih malang kedua PM, TPM terpaksa berkampung di Sarawak untuk meyakinkan rakyat Sarawak menyokong BN.  Lagi menambah kemarahan BN video seks yang melibatkan parti pembangkang direkacipta oleh BN tidak mendapat sambutan rakyat.

Perubahan Sarawak akan merubah sekali lagi lanskap politik negara.  Perubahan di peringkat Sarawak akan menjadi nadi perubahan di seluruh negara termasuk Semenanjung Malaysia.

Kepada Rakyat Sarawak buatlah perubahan untuk kebaikan negara

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP