#1

terkini - mesir

>> Rabu, Julai 17, 2013

[7 Kematian dan 261 Kecederaan dalam Kejadian Malam Semalam]

Ketua Unit Kecederaan dan Kecemasan, Kementerian Kesihatan Dr Khalid Al Khatib telah memberitahu pada hari ini 7 kematian dan 261 kecederaan dalam serangan yang dilakukan oleh polis dengan bantuan samseng keatas pro legitimasi malam semalam sehingga awal pagi hari ini di Medan Ramsis dan Jambatan Oktober, Medan Nahdhah dihadapan Universiti Kaherah dan jalan El Bahr el A'zom.

Dan beliau menjelaskan lagi dalam penerangan rasminya bahawa 137 orang dari kalangan yang tercedera telah keluar dari hospital-hospital setelah baik keadaan mereka dan 124 orang yang tercedera masih lagi menerima rawatan.

Beliau berkata lagi, 'Sesungguhnya serangan-serangan yang berlaku di medan Ramsis dan Jambatan Oktober telah mengakibatkan 134 kecederaan dan 2 kematian. 5 orang tercedera di hadapan Medan Rabiatul Adawiyah, seramai 114 tercedera dan 4 kematian di Medan Nahdhah serta lapangan Universiti Kaherah, dan 8 yang tercedera dan 1 kematian di Jalan El Bahr el A'zom.

Sumber : IkhwanOnlin

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP