#1

UMNO URUS HARIRAYA IKUT NAFSU

>> Rabu, September 08, 2010

ISLAM MENENTANG FAHAM KETUANAN MELAYU
FAHAM KETUANAN MELAYU KE 163

UMNO URUS HARIRAYA IKUT NAFSU


(Masa yang diwajibkan kamu berpuasa itu ialah) bulan Ramadan yang padanya diturunkan Al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekalian manusia, dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah. Oleh itu, sesiapa dari antara kamu yang menyaksikan anak bulan Ramadan (atau mengetahuinya), maka hendaklah ia berpuasa bulan itu; dan sesiapa yang sakit atau dalam musafir maka (bolehlah ia berbuka, Kemudian wajiblah ia berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain. (Dengan ketetapan yang demikian itu) Allah menghendaki kamu beroleh kemudahan, dan Ia tidak menghendaki kamu menanggung kesukaran. Dan juga supaya kamu cukupkan bilangan puasa (sebulan Ramadan), dan supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat petunjukNya, dan supaya kamu bersyukur.

    Hari raya menuntut pengurusan taqwa yang tinggi.  Inilah kesimpulan takbir hari raya.  Alllah Taala menyatakan walitukabiru Allah.  Inilah hubungan hari raya dengan taqwa.  Apa sahaja yang ada kaitan dengan Allah maka disitu ada peranan taqwa.

    Selama ini UMNO mengurus Hari Raya mengikut hawa nafsu.  Hari raya dicemari dengan

1)  hiburan yang melampau
2)  apa kaitan sambutan hari kemenangan (aidil fitri) dengan hiburan dan nyanyian artis
3)  kecelaruan pemikiran yang bercanggah dengan taqwa dari Al-Qur'an
4)  UMNO memang suka kepada kelalaian

   Itulah UMNO.  Busuk hati dengan orang yang bertaqwa.  Terus menerus mengekalkan diri dengan kepalsuan.  UMNO benci kepada taqwa.

   JAUHI UMNO KERANA UMNO SUKA MAKSIAT.  JANGAN UNDI CALON DARI UMNO KERANA MEREKA MENYOKONG KEMUNGKARAN.

   UNDI CALON PAKATAN RAKYAT DALAM PRU 13.  PR SEDANG MENGHARMONIKAN MASYARAKAT DENGAN ISLAM. INI YANG BERLAKU DI SELANGOR, KEDAH, PP DAN DAH LAMA DI KELANTAN

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP