#1

Ustaz Azhar Idrus - Jamaah Tabligh.

>> Rabu, Oktober 26, 2011

11 komen:

Tanpa Nama,  26 Oktober 2011 pada 11:55 PTG  

knpa gunakan perkataan JEMAAH TABLIGH? kenapa tak gunakan perkataan org islam,orang melayu atau umat Muhammad.Memang ramai org kurang ilmu, tpi tuan telah menghina golongan yang berkorban diri,harta,masa semata2 kerana Allah.Adakah tuan mampu berkorban seperti mereka?Berdakwah pintu ke pintu, tinggalkan keprluaan dll. jangan ingat tuan hebat, apa yang cakapkan pasti kami akan dakwa tuan di MAHKAMAH ALLAH kelak.klu tuan nak tahu tentang cara dakwah ini, cari orang2 yang arif, bukan membuat tfsiran sendiri.ana nak tanya?sipakah 7golongan yang mendapat naungan Allah mashar besok?

deen 27 Oktober 2011 pada 12:14 PTG  

Ustaz Azhar Idrus ni anggap dirinya dah hebat...kalau setakat berpidato orang boleh masuk islam dah lama nabi dah buat tak payah nabi susah payah berhijrah ke Madinah, berdakwah diTaif..berdarah2 dibaling dengan batu...memadai Nabi berpidato di depan Kaabah ramai orang kafir Quraish akan masuk Islam...wahai Ustaz Azhar Muasabah diri mu adakah cukup sempurna imanmu dengan berceramah dimasjid bagaimana bagi golongan yang tidak datang masjid apa kamu buat utk tarik mereka dekat pada Allah...ada golongan (TABLIGH)berkorban harta masa tinggalkan anak isteri kamu kutuk meraka...walaupun mereka kurang ilmu tetapi mereka cuba buat kerja nabi pergi pintu kepintu hati ke hati utk sampai peringatan kepada diri sendiri dan orang2 yg mereka temui seperti mana sabda nabi sampaikan daripada ku walaupun sepotong ayat.

Muhammad Hanif Abdul Hamid 31 Oktober 2011 pada 10:24 PG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhammad Hanif Abdul Hamid 31 Oktober 2011 pada 10:33 PG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhammad Hanif Abdul Hamid 31 Oktober 2011 pada 10:39 PG  

Firman Allah.

“...FITNAH ITU BESAR (KECELAKAANNYA) DARIPADA MELAKUKAN PEMBUNUHAN" (Surah al-Baqarah, ayat 217).

Rasulullah saw bersabda,

"Barangsiapa mendengar-dengarkan omongan suatu kaum; sedang mereka itu tidak suka, maka kelak di hari kiamat KEDUA TELINGANYA AKAN DITUANGI CAIRAN TIMAH." (Bukhari)

Jika Ustaz ikhlas memperjuangkan Islam jangan padam ulasan ini.

Inilah akibat taksub kepada sistem demokrasi parti politik ajaran musuh Allah Yahudi yang senjatanya adalah UMPATAN DAN FITNAH dan penuh dengan SYUBHAH. Nabi saw bersabda akhir zaman Islam hanya pada nama (termasuk hanya nama parti).

Ustaz sepertimana sebahagian besar Ustaz-Ustaz PAS lain yang taksub kepada sistem musuh ALlah Yahudi yang memuji Maududi dan GEMAR MENCACI usaha Masyaikh-Masyaikh Tabligh,

USTAZ SEKARANG TIDAK KENAL MATA INTAN MANA JAUHARI.

MAUDUDI menulis dlm Rasail wa Masail (ms 57, 1351H)

"Rasulullah saw pernah berfikir Dajjal akan datang dizamannya, atau hampur dengannya. Tapi, 1350 tahun telah berlalu dan banyak generasi berlalu, tapi Dajjal masih tidak datang. Nyatalah yang pemikiran Nabi tidaklah benar."

"Sememangnya 1350 tahun berlalu namun Dajjal tidak juga muncul, inilah hakikatnya." (tamb edisi 1362H)

Maulana Tabligh dan para pengikutnya MEMELIHARA Hadith tetapi Maududi dan para pengikutnya MENOLAK hadith.

Maulana Tabligh meninggal dan dikebumikan di Madinah (kota Nabi), namun Maududi meninggal di USA (kota Yahudi)dan dikebumikan di Lahore selang beberapa minggu.

PRESIDEN PAS USTAZ ABDUL HADI AWANG telah bermimpi buruk Rasulullah saw terhadap tentangan beliau terhadap usaha Tabligh sekitar tahun 80an,

http://hambalialorstari.blogspot.com/2009/07/cerita-mimpi-nabi-tghh.html

BERTAUBATLAH USTAZ-USTAZ PAS YANG GEMAR MENENTANG USAHA TABLIGH SEBELUM ALLAH MENANGKAP KALIAN SEMUA..!!!

Jangan padam ulasan ini, jika Ustaz seorang lelaki yang berhemah (gentleman) dan seorang yang mencari kebenaran boleh email saya dan berhubung secara terus.

Tanpa Nama,  13 Julai 2012 pada 4:49 PTG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama,  13 Julai 2012 pada 4:51 PTG  

kepada semua yg membela tabligh di sini boleh lawat blog ini untuk mendapat pencerahan:

http://urusanulama-hl.blogspot.com/2012/01/membongkar-kesalahan-tabligh.html

Unknown 17 Julai 2012 pada 8:46 PTG  

salam..

kesan JT di eropah.... gereja2 telah bertukar menjadi masjid.. ahli JT di jerman telah membeli sebuah pasaraya untuk menjadikan masjid.. masjid london akan dibina di london.. ia adlah masjid terbesar di eropah dan markaz JT eropah.. hidayat akan tersebar apabila ada manusia membuat pengorbanan demi agama Allah.. tuan tunjuklah setiap peta di dunia ini.. semua JT telah dihantar demi menyeru manusia kepada agama Allah.. kami bukan nakkan glamor tp kami cuma sayangkan umat ini.. jganlah tuan melemahkn semangat kami... Di luar sana ramai manusia lupa pada Allah dan tidak kenal agama Allah dan mati tanpa Kalimah Allah.. marilah kita bersama bergerak menyeru agama Allah.. InsyaALLAH..

Luqmanulhakim Hamezi 14 April 2013 pada 4:07 PTG  

seseorang yg mati tanpa kalimah toyyibah setiap kita akan ditanya dan didakwa oleh allah,,,
jadi saya menyeru kpd semua janganlah kita memburukkan jemaah tbligh shingga usaha mereka trhenti.
ustaz azhar dan ustaz yg lain brceramah di msjid-2 hanya mngorbankan masa, diri tetapi harta tidak dikorbankan,,
insyaallah kita azam kluar d jalan allah,,sekian wassalam~

Unknown 28 April 2013 pada 12:21 PTG  

sahabat2 sekelian...doakan mereka dgn doa hidayat. Jangan menyimpan rasa dendam. Sesungguhnya hidayat itu milik Allah swt. Pe yg penting perjuangan dakwah perlu diteruskan walau dicaci dihina. Agar iman tetap kukuh.

Unknown 10 Februari 2015 pada 2:44 PTG  

fitnah telah berlaku...aib (azhar idrus) telah dibuka. Jangan main2

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP