#1

MEMPERTAHANKAN PERKARA MUNGKAR, UMNO - BUTA DIAKHIRAT

>> Sabtu, Mac 19, 2011

Sesiapa yang mempertahan mungkar atau UMNO diakhirat nanti buta dan tidak dapat melihat Allah.  Tunjukkan satu hadis yang Nabi Muhammad saw mempertahankan Abu Jahal, Abu lahab.

Abu Jahal orang Arab sebangsa dengan Nabi Muhammad saw tetapi tidak dibantu oleh Nabi Muhammad saw.  Ketika Abu Jahal mati dalam perang Badar lalu Nabi Muhammad saw dan seluruh sahabat membuang mayat Abu Lahab di satu sumur.  Nabi bertanya kepada seluruh mayat orang kafir "Apakah yang kamu pertahankan di Mekah sekarang menyenangkan kamu mengadap Allah?"

Abu Lahab diceritakan oleh Allah dalam surah masad kejahatan dan kecelakaan Abu Lahab disisi Allah.  Ayat 1 dalam surah masad makna firman Allah "CELAKA SEGALA USAHA DUA TANGAN ABU LAHAB"  Abu L:ahab adalah bapa saudara Nabi Muhammad saw.  Dimanakah Abu Lahab kini? Abu Lahab diletakkan oleh Allah dalam neraka.

Inilah contoh dua nama hebat zaman Nabi Muhammad saw yang tidak dipertahankan oleh Nabi kedudukan mereka.  Perjuangan bangsa,  disisi Allah tiada nilai.  Apa lagi perjuangan bangsa Melayu.  Mahathir Mohamed perjuangannya yang berasaskan bangsa.  UMNO perjuangannya berasaskan bangsa.  Perjuangan berasaskan bangsa ditolak oleh Allah.

Yang diterima Allah ialah perjuangan yang berasaskan taqwa.  Marilah masuk perjuangan berasaskan taqwa dengan menolak perjuangan berasaskan bangsa.

Janganlah ada yang berhujah siapa buat jalanraya? siapa bagi biasiswa? siapa buat sekolah?  Ini semua adalah tanggungjawab kerajaan.  Sesiapapun memerintah dia mesti melaksanakan pembangunan.  Kepada pejuang bangsa mereka kena bertanya siapa dapat projek buat jalanraya?  Bukankah UMNO?  Siapa menjadi Lembaga PTPTN, bukankah orang UMNO?  siapa dapat projek buat sekolah, bukankah orang UMNO?
Kalau jawapannya adalah UMNO mka inilah perjuangan bangsa namanya.

Udah le Yop, saya ajak tinggalkanlah UMNO yang tiada apa disisi Allah.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP