#1

DR MAZA, BEKAS MUFTI PERLIS ULAMA SU' DAN JAHAT

>> Rabu, November 03, 2010

Maksud Hadis Nabi Muhammad saw

"Bantulah orang yang dizalimi atau menzalimi.  Sahabat Nabi Muhammad saw bertanya macamana kami nak membantu yang menzalimi?  Nabi menjawab "hentikan kezalimannya"

Maksud Hadis Nabi Muhammad saw

"Sesiapa yang melihat mungkar cegahlah dengan tangannya (kuasa yang ada padanya),  sekiranya tidak mampu cegahlah dengan lisannya (nasihat), sekiranya tidak mampu dengan hatinya maka itulah selemah iman"

Maksud hadis Nabi Muhammad saw

"Diutus pada setiap Nabi dan Rasul hawariyun dan ashab, yang mengambil sunnah Nabi mereka dan melaksanakan perintah Nabi mereka, selepas daripada itu mereka meninggalkan generasi yang mengatakan tetapi tidak melakukannya, yang dibuatnya pula perkara yang tidak disuruh Islam.  Sesiapa yang melawan  mereka (berjihad) dengan kuasa mereka adalah mukmin, sesiapa yang berjihad dengan mereka dengan lisan mereka bahawa mereka juga adalah mukmin,  sesiapa yang berjihad atas mereka dengan hati mereka juga adalah mukmin, tiada iman selepas daripada ini walau sebesar zarah"

SIAPAKAH YANG SEPATUTNYA DINASIHAT OLEH MAZA?

1)   PELAKU KEZALIMAN -

MELANGGAR PERINTAH ALLAH, HUKUM ALLAH, MINUM ARAK, BUNUH ORANG, PERANCANG KEPADA PEMBUNUHAN,  BERFOYA DENGAN PEREMPUAN

MAHATHIR, NAJIB TUN RAZAK, MAHYUDDIN YASIN, SULTAN-SULTAN PEMEGANG KUASA MELAKSANA ISLAM PERINGKAT NEGERI,  MENTERI KEWANGAN YANG MELULUSKAN LESEN ARAK, JUDI DAN RUMAH MAKSIAT, PM MALAYSIA YANG NAK JADIKAN MALAYSIA HUB HIBURAN MALAM, PM MALAYSIA YANG HENDAK BINA BANGUNAN WARISAN YANG MEMBAZIR RM 5 BILLION,

2)   PENEGAK MA'ARUF

YANG HENDAK MENEGAKKAN KEHENDAK AL-QUR'AN DAN SUNNAH

ANWAR IBRAHIM, TG NIK AZIZ, TG HJ HADI,

AKHIRNYA NANTI MAZA NASIHAT PAS ELOK LE BUBARKAN SHJ GABUNG DENGAN UMNO UNTUK MELAKSANAKAN ISLAM.  INILAH ULAMA'  SU' DAN JAHAT.

BERHUJAHLAH MAZA, SAYA TAK KEMANA-MANA.  KALAU TAK KEMANA-MANA DIAM SAHAJA. BUNYI NASIHAT ITU SUDAH SEPERTI ULAMA MUDA DALAM UMNO.

JAUHI UMNO DAN ULAMA JAHAT YANG SESAT DAN MENYESATKAN.  KALAU BEGINILAH SERUAN MAZA MAKA JELAS JALAN YANG DIPILIHNYA ADALAH MUNGKAR.

0 komen:

Catat Ulasan

Pandangan anda mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah dan berilmu.

Arkib Blog

Biodata

Foto saya
Pembimbing Madrasah Kuliah Dhuha Malaysia yang ditubuhkan oleh Pertubuhan Pendokong SAR Perak(PPSR) dan Teras Pengupayaan Melayu Cawangan Perak. Berkelulusan Sarjanamuda Sains dan Pendidikan (Pengajian Islam) UTM

Teman Seperjuangan

Teman Seperjuangan

  © Blog Ustaz Wan Ahmad Tarmizi telah direalisasikan pada 19 Feb 2010 © All Rights Reserved 2010

Back to TOP